همشهری آنلاین: مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به زودی از زیر گذر عابر پیاده میدان آزادی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، حسن آقایی با بیان این مطلب اظهار کرد: این پروژه تاکنون بیش از 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اکنون عملیات محوطه سازی ورودی ها و نصب آسانسور ها در این زیرگذر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این زیرگذر عابر پیاده 6 متر عرض، 5/3 متر ارتفاع و حدود 70 متر طول دارد و سیستم‌های روشنایی، تهویه و سیستم‌های ایمنی مناسب و مطابق با استانداردهای جهانی در این زیرگذر به کارگیری شده است.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: 2 آسانسور هرکدام با ظرفیت 8 نفر در این زیرگذر در حال نصب و راه اندازی است تا افراد سالمند و معلولان نیز بتوانند به راحتی از این زیرگذر استفاده کنند و ترددی ایمن را از میدان آزادی داشته باشند.همچنین نصب پله برقی در این زیرگذر نیز به زودی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه زیرگذر عابر پیاده میدان آزادی، ضلع غربی بزرگراه محمد علی جناح را به ضلع شرقی آن وصل کرده و در واقع ترمینال ضلع شرقی میدان آزادی به پایانه پارک‌سوار آزادی متصل می‌شود، گفت: در ساعت اوج ترافیک و تردد صبح و عصرگاهی، حدود 3 هزار عابر پیاده از این معبر تردد عرضی دارند که با احداث این زیر گذر با تسهیل ترددها و کاهش تاخیر حرکت خودروها به خاطر حذف جریان تردد همسطح عابر پیاده رو به رو خواهیم شد.

کد خبر 222515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز