همشهری آنلاین: غسان هیتو که از وی به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی مخالفان سوریه نام برده می شد، روز دوشنبه و حدود چهار ماه بعد از انتصاب به این مقام استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، وی با صدور بیانیه ای در اینترنت اعلام کرد: من رسما بیان می‌کنم که به سمت خود به عنوان نخست وزیر و مسئول دولت موقت ادامه نمی‌دهم؛ با انکه تاکید می‌کنم که به همکاری به نفع حرکت‌های اخیر در سوریه و به سوی تحقق اهداف آن ادامه خواهم داد.

هیتو متولد ۱۹۶۳ میلادی در دمشق و دارای دو مدرک کارشناسی در رشته ریاضیات و علوم کامپیوتری از دانشگاه بوردو در ایالت ایندیانا آمریکا و کارشناسی مدیریت است.

هیتو که ساکن آمریکاست ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۱) بعد از نشست گروه های مخالف سوری در استانبول ترکیه به این سمت انتخاب شد اما تا زمان استعفا از این مقام نتوانست دولتی تشکیل دهد.

مخالفان دولت سوریه علاوه بر شکست در بعد سیاسی در بعد نظامی و درگیری نیز از نیروهای این کشور ضربات سنگینی متحمل شده اند.
علاوه بر این در روزهای اخیر مخالفان و عناصر مسلح و تروریست در سوریه به علت شکست های مکرر از ارتش این کشور بشدت از نظر تجهیزات نظامی با مشکل مواجه شده اند.

حامیان این تروریست ها نیز با توجه به طولانی شدن زمان درگیری‌ها در سوریه که از چند ماه پیش تاکنون با وجود حمایت های بی دریغ مالی و نظامی از آنان ادامه دارد، از اعطای کمک های بیشتر به آنان ناامید شده اند.

عربستان، قطر، ترکیه ، امریکا، انگلیس و فرانسه از جمله کشورهای کمک کننده به تروریست‌ها در سوریه هستند.

در حال حاضر اتباع چندین کشور آسیایی، افریقایی، اروپایی و امریکایی در سوریه مشغول فعالیت های تروریستی و درگیری با نیروهای نظامی این کشور هستند.

کد خبر 222387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز