همشهری‌آنلاین: بعد از 3 روز بن‌بست بر سر انتخاب نخست‌وزیر مصر ،هنوز مخالفت با افراد مورد‌نظر عدلی منصور ادامه دارد.

egypt

 بن بست در اعلام نام نخست‌وزیر و تشکیل کابینه موقت مصر در بحبوحه اعتراض‌های گسترده طرفداران و مخالفان محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور طولانی‌تر شده‌است.

بعد از برکناری محمد مرسی توسط ارتش مصر در روز چهارشنبه 12 تیرماه، درگیری‌ها و خشونت‌های خیابانی که پیش از آن نیز به‌دلیل اعتراض مخالفان به سیاست‌های مرسی، شهرهای مصر را ناآرام کرده‌بود، هنوز ادامه دارد و در درگیری‌های روز جمعه و شنبه بین طرفداران و مخالفان مرسی دست‌کم 35 نفر کشته شدند.

دولت انتقالی که ارتش مصر آن را منصوب کرده‌است تا زمینه را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید فراهم کند دو نامزد با افکار لیبرال را برای به‌عهده‌گرفتن سمت نخست‌وزیری موقت مصر معرفی کرد و حزب النور با هر دو آنها مخالفت کرده‌است .

حزب النور نقشه راه ارتش را برای روند انتقال در مصر تایید کرده و همین مسئله باعث شده است تا دیگر گروه‌های اسلامگرا آن را به خیانت به آرمان‌هایشان متهم کنند . 

 زیاد بهاء‌الدین فرد دومی است که عدلی منصور برای پست نخست‌وزیری پیشنهاد کرده، او گفت: از ریاست‌جمهوری مصر پیشنهاد نخست‌وزیری دریافت کرده‌ام، اما روز دوشنبه به آن پاسخ خواهم داد.

بعد از طرح این خبر، رهبر حزب سلفی النور با پیشنهاد انتخاب زیاد بهاء‌الدین به‌عنوان نخست وزیرمخالفت و اعلام کرد او نیز مانند البرادعی از جبهه نجات ملی هستند و این پذیرفتنی نیست و در واقع کنار‌ زدن دیگران به شمار می رود.

بنا به گزارش الجزیره حزب تندرو نور اعلام کرده ترجیح می‌دهد فردی انتخاب شود که به هیچ حزبی وابستگی نداشته‌ باشد.

حزب نور دومین حزب مصر و رقیب اصلی اخوان‌المسلمین است.

کد خبر 222293
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز