گروه سیاسی: دومین گزارش محمود احمدی‌نژاد از عملکرد دولت‌های نهم و دهم دیروز در مراسمی که برای قدردانی از دولت او از سوی صداوسیما با نام تجلیل از 8 سال تلاش جهادی دولت برگزار شده بود، رونمایی شد.

رئیس جمهور

رئیس‌جمهور، نخستین گزارش از عملکرد دولت خود طی 8 سال گذشته را هفته پیش با حضور در برنامه زنده تلویزیونی به ملت ایران ارائه کرد؛ گزارشی که بیشتر به سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولتش اشاره داشت و با دفاع از عملکرد اقتصادی دولت خود در 8سال گذشته، نتیجه گرفت که اگرچه هنوز مشکلات اقتصادی وجود دارد، سطح رفاه عمومی در دولت او بالا رفته است.

روز گذشته درحالی‌که صداوسیما با مراسم قدردانی از رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم رسما با وی وداع می‌کرد، او گزارش دوم خود را که بیشتر حول محور سیاست خارجی بود ارائه کرد. البته رئیس‌جمهور قبلا در مورد نحوه ارائه گزارش‌های خود توضیح داده بود که گزارش دوم او مربوط به تئوری حرکت دولت در داخل و خارج و آثاری است که در صحنه داخلی و بین‌المللی داشته و سومین گزارش که 50 صفحه است در جلسه کارگزاران با رهبر جمهوری اسلامی در‌ماه مبارک رمضان ارائه می‌شود و گزارش پس از آن نیز از طریق تلویزیون پخش خواهد شد.

او اعلام کرده بود گزارش آخر خود را هم به خداحافظی و تشکر از مردم اختصاص می‌دهد. چاشنی مراسم تقدیر از رئیس‌جمهور 8 ساله، سخنرانی عزت‌الله ضرغامی و تعریف‌های وی از دولت محمود احمدی‌نژاد بود. رئیس صداوسیما در آیین نکوداشت رئیس قوه مجریه به تشریح ویژگی‌های مثبت دولت وی پرداخت و گفت که رئیس‌جمهور ذخیره ارزشمند انقلاب اسلامی است.
سخنان ضرغامی در تمجید از احمدی‌نژاد چنان بود که رئیس‌جمهور خود در آغاز سخنانش گفت که انتظار چنین مراسمی را نداشته است.

با برنامه بودیم

او گزارش دوم خود به ملت را با سخنانی درباره تصمیمات متعدد دولت در 8 سال گذشته و تأثیرات آن در تحولات داخلی و سطح بین‌المللی آغاز کرد و مانیفست عمل دولت را برآمده از ارزش‌های الهی، انقلاب اسلامی، راه امام و نظرات مقام معظم رهبری دانست و در ادامه گفت: دولت از ابتدا با یک نظریه جامع و روشن و با برنامه عملیاتی کار خود را آغاز کرد و ما در این 8 سال حتی در یک ساعت هم این اتفاق برایمان نیفتاد که ندانیم باید چه کاری انجام دهیم و همیشه در یک چارچوب معین تلاش کردیم.

او تأکید کرد که دولت در این 8 سال مطلقا کار پراکنده نکرده است و بعد توضیح داد که برای تحلیل حرکت دولت در این 8 سال باید به اصل انقلاب بازگشت چراکه این دولت بدون انقلاب بی‌معناست. بعد از آن با اشاره به اینکه دولت با برنامه در سیاست خارجی عمل کرد، گفت: بیش از 100 سفر خارجی رفتم، برخی سفرها 96ساعت طول می‌کشید که فقط 56ساعت در هواپیما بودیم شما می‌دانید قلب آدم می‌ایستد ولی باید می‌رفتیم و پیامی را می‌رساندیم.

گزارش نیویورک

وی ادامه داد: 9بار به نیویورک سفر کردم اما جز خیابانی که به سازمان ملل منتهی می‌شد جایی را ندیدم. صدها سخنرانی در مجامع مختلف انجام دادم و حرف‌های مختلف زدم حتی در جمع روحانیون بودایی هم سخنرانی کردم زیرا اندیشه توحیدی بدون مرز است، همه به موعود فکر می‌کنند واستکبار جهانی به خوبی آثار طرح این بحث را می‌داند به‌طوری که صد فیلم علیه مهدویت در این 8-7 سال تولید شده است.

آنها ما را تهدید کردند که به نیویورک نرویم حتی در سال اول گفتند اگر بیایید هواپیمای شما را می‌گیریم، بارها تلاش کردند با برنامه رسانه‌ای ما را تخریب کنند، بارها گفتند گفت‌وگو با احمدی‌نژاد را تحریم کنید؛ فهرست فحش‌های 21دقیقه‌ای در دانشگاه کلمبیا یکی از برنامه‌های آنها بود اما آنها کم‌آوردند که فحش دادند. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها بخواهند یا نخواهند رفتنی هستند، گفت که آنها می‌گفتند ما جنگ‌طلب هستیم اما ما گفتیم صلح، عدالت، دوستی و بهار، ما بهار را مطرح کردیم.

احمدی‌نژاد به هولوکاست هم اشاره کرد و گفت: ما هولوکاست را از موضع انسانی مطرح کردیم، گفتیم حتی اگر در این‌باره اتفاقی هم افتاده چرا فلسطین باید تاوان آن را پس دهد، طرح مسئله هولوکاست ستون فقرات نظام سرمایه‌داری را متلاشی کرد. او پاسخ بخشی از منتقدان خود به سیاست خارجی تقابلی‌اش را نیز اینگونه پاسخ داد که دولت در اصلاح جهان به‌دنبال جنگ نبوده است و گفت: اگر روی اصول بایستیم پیروز هستیم. محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر آخر خود به نیویورک با خبرنگار ال مانیتور گفت‌وگو کرده بود که وی از احمدی‌نژاد پرسید برخی مطالب شما درباره هولوکاست بحث‌برانگیز شد که رئیس‌جمهور پاسخ داد: می‌پذیرم در برخی موارد نباید سخنانی بیان می‌شد.

حتی مخالفان خود را دوست دارم

احمدی‌نژاد بخش‌هایی از گزارش خود را درباره ارتباط با رسانه‌ها و مطبوعات که در برنامه تلویزیونی اولش اشاره کرده بود دوباره آورد و گفت که دولت همه را دوست داشته و خدا شاهد است من حتی مخالفان خود را نیز دوست دارم. ما سعی کرده‌ایم به همه احترام بگذاریم و دولت تلاش کرده با همه، حتی با دشمنان خود نیز با صداقت برخورد کند. رئیس‌جمهور به برگزاری انتخابات در سال‌های 84، 88و 92اشاره کرد و افزود:‌ این انتخابات در کمال صحت برگزار شد.

در انتخابات سال84 دولت وقت موضعش رقیب ما بود؛ البته من نمی‌خواستم در این زمینه گله‌ای کنم و وارد مجادله‌ای شوم چراکه وارد مجادله‌شدن در ارتباط با چنین امری کار خطایی بود. وی با تأکید بر اینکه تک‌تک آرای مردم امانت است اظهار کرد: من بارها به مسئولان مربوطه در وزارت کشور اعلام کرده‌ام اگر کسی کاری خلاف قانون کند با آن برخورد می‌کنم و مهم نیست به نفع چه‌کسی باشد و چه‌کسی نباشد. انتخابات در کشور ما مردمی است، مکانیسم آن مردمی است.

کد خبر 222221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز