همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار و ابزار خوشنویسان بزرگ کشور به مناسبت روز قلم در تالار وحدت گشایش یافت.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش فارس،‌ نمایشگاهی از آثار و ابزار خوشنویسان برجسته کشور در تالار وحدت برپا شده است که در مراسم افتتاح این نمایشگاه مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان و استادان خوشنویس از جمله غلامحسین امیرخانی حضور داشتند.

جواد صادقی دبیر این نمایشگاه درباره آثاری که به نمایش درآمده است گفت: در این نمایشگاه آثار30 هنرمند بنام کشور به نمایش گذاشته شده است که از میان آن‌ها 6 نفر از جمله سید حسن میرخانی، سید حسین میرخانی و عربشاهی در قید حیات نیستند و 24 خوشنویس برجسته دیگر شامل غلامحسین امیرخانی، جلیل رسولی، یدالله کابلی و جمعی دیگر از خوشنویسان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین مجموعه‌ای از ابزار خوشنویسی آن‌ها نیز پیش روی علاقمندان قرار گرفته است که علاوه بر جنبه هنری به لحاظ آموزشی و پژوهشی نیز قابل استفاده است؛ چرا که قلم هر استاد در نحوه تراش و شیوه نوشتن با دیگری متفاوت است و این ویژگی برای مخاطب جذاب خواهد بود.

وی همچنین به مجموعه‌ای از آثار قدما در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای از آثار قدمای خوشنویسی را از مجموعه آثار ساعتچی و جواهرپور نیز در این نمایشگاه ارائه کرده‌ایم که مجموعه نفیسی از دوره صفویه تا امروز را شامل می‌شود.

صادقی با بیان این که بسیاری از آثار این نمایشگاه برای اولین بار به نمایش درآمده است گفت: از آنجایی که نمایشگاه مذکور به مناسبت روز قلم برگزار می‌شود، سعی کردیم در کنار نمایش آثار ارزشمند استادان، ابزار نوشتاری هر یک از آنها را نیز به نمایش بگذاریم.

در نمایشگاه آثار خوشنویسان بزرگ کشور مجموعه‌ای از آثار و ابزار این هنرمندان گردآوری شده است که شامل انواع قلم، قلمدان‌ها،‌ انواع کاغذ،‌ چاقو،‌ قیچی و انواع دوات و دیگر ابزار مخصوص کار هر هنرمند است.

نمایشگاه آثار و ابزار خوشنویسان بزرگ کشور تا چهارشنبه 19 تیرماه در طبقه دوم تالار وحدت برپا است.

 

کد خبر 222135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز