همشهری آنلاین: یک تکه شکلات پنج سانتی‌متری بیش از 100 کالری نصیبتان نمی‌کند اما همین میزان به راحتی جلوی اشتها و میل شدیدتان به سمت مصرف شیرینی‌جات را می‌گیرد.

آشنایی با 5 میان وعده مناسب

تابستان است و بساط مهمانی و گشت و گذار آخر هفته داغ. اما خودتان که بهتر می‌دانید مهمانی رفتن و جشن و تفریحات آخر هفته احتمال پرخوری و در نهایت کمی اضافه وزن را بالا می‌برد. برای همین توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به این مهمانی‌ها یا تفریحات آخر هفته این چند میان وعده‌ی ساده را میل کنید. در این صورت جلوی اشتهای شما گرفته می‌شود و به دنبال هله‌هوله‌ها و غذاهای چرب مهمانی نخواهید بود. برای آشنایی با این میان وعده های ضداشتها مطالعه‌ی این مطلب کوتاه را از دست ندهید.

بفرمایید هوموسهوموس

هوموس یا حمص یکی از غذاهای ساده، سبک و مغذی است که از نخود و کره‌ی کنجد، آب لیمو، سیر، روغن زیتون و غیره تهیه می‌شود و می‌توان به عنوان یک میان وعده‌ی مناسب استفاده کرد. البته هوموس را با ترکیبات متنوع و روش‌های مختلفی تهیه می‌کنند. این غذا یا میان وعده‌ی ساده سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبرهای غذایی می‌باشد که با گرسنگی شما مقابله می‌کند. می‌توانید از این غذای ساده به عنوان پیش غذا یا میان وعده استفاده کنید. می‌توانید هوموس را با نان یا سالاد سبزیجاتی مانند هویج و کرفس و غیره میل کنید.

پاپ کورنبفرمایید ذرت بو داده

دو فنجان ذرت بو داده‌ی کم چرب یک انتخاب سالم و خوشمزه به عنوان میان وعده محسوب می‌شود که به راحتی جلوی گرسنگی شما را می‌گیرد. علاوه بر این ذرت بو داده حاوی فیبرهای غذایی است که باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدتی می‌شود. توجه داشته باشید که دو فنجان از این میان وعده‌ی سالم کالری زیادی هم به بدنتان نمی‌رساند و شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

بفرمایید آجیلآجیل

دانه‌ها و مغزهای روغنی منبع فوق‌العاده‌ی پروتئین، فیبرها و چربی‌های مفید هستند. 30 عدد پسته به عنوان یک میان وعده‌ی سالم کافی است. سعی کنید تا جایی که می‌توانید آجیل خام یا بو نداده میل کنید. چون شور نیستند و سدیم زیاد وارد بدنتان نمی‌کنند. همچنین می‌توانید روی 15 عدد بادام زمینی هم حساب کنید. این میزان 84 کالری به بدنتان می‌رساند. از مصرف بادام و دیگر آجیل‌ها غافل نشوید.

شکلاتبفرمایید شکلات سیاه

یک تکه شکلات پنج سانتی متری بیش از 100 کالری نصیبتان نمی‌کند اما همین میزان به راحتی جلوی اشتها و میل شدیدتان به سمت مصرف شیرینی‌جات را می‌گیرد و استرستان را نیز از بین می‌برد. در بسیاری از موارد استرس و تنش‌های روحی منجر به پرخوری و ریزه‌خواری می‌شود.ماست یونانی

بفرمایید ماست یونانی

این نوع ماست حاوی پروتئین و کلسیم بیشتری از ماست‌های معمولی است.

با مصرف ماست یونانی احساس سیری طولانی مدتی خواهید داشت.

منبع: تبیان

کد خبر 222105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز