همشهری آنلاین: تعدادی از مسئولان قوه قضائیه با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دیدار و گفتگو کردند .

meeting

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر در این دیدار حجت الاسلام پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور،‌ آیت الله گرکانی رئیس دیوان عالی کشور ،‌ حجت الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری ، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، حجت الاسلام رازینی معاون حقوقی قوه قضائیه و آقایان کهزادی معاون مالی قوه قضاییه،‌ ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضاییه و مرتضی بختیاری وزیر دادگستری حضور داشتند .

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور پس از این دیدار در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی گفت:در این جلسه ضمن تبریک مجدد به مناسبت انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب، بحث‌هایی که لازم است میان قوه قضائیه و قوه مجریه هماهنگی شود در یک تا 2 مورد مصداقی مطرح و قرار شد درباره مسائل اصلی اقتصاد و تولید مطالعات بیشتری صورت گیرد تا هماهنگی بین قوه‌ای چگونه باشد .

وی بحث نظارت، موضوعات میان بخش خصوصی و دولتی و مسائل اقتصادی و اشتغال و تولید را که نیاز به هماهنگی میان قوه قضاییه و مجریه دارد از موضوعات اصلی مطرح شده در این دیدار ذکر کرد.

حجت الاسلام پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه اشکالات،‌ نقاط قوت،‌ ضعف و عیوب را در سازمان بازرسی بررسی، ارزیابی و تحلیل می‌کنیم گفت: اشکالات اداری دغدغه‌های مردم و راهکارها و کمک‌های دستگاه‌های نظارتی به قوه مجریه از مواردی بود که در دیدار با رئیس جمهور منتخب مطرح شد و مایلیم که دراین موضوع بتوانیم نقش ناظری امین برای دولت در راستای ارتقای مدیریت کشور داشته باشیم .

وی افزود : یکی از دغدغه‌های مردم، سلامت نظام اداری است و برای رئیس دستگاه اجرایی نیز سلامت عوامل و کارکنان و اینکه محصول و نتیجه کار آنها سالم باشد مسئله‌ای جدی است که البته دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب این دغدغه را داشتند.

حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به اینکه قانون گرایی از موضوعات مهمی است که رئیس جمهور منتخب نیز قول آن را به مردم داده است، گفت: ‌یکی از وظایف سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر اجرای صحیح قوانین است و در این باره که خواسته به حق مردم و نیز موضوعات مطرح شده از سوی رئیس جمهور است ، اعلام آمادگی کردیم.

وی افزود : بحث نظارت درون سیستمی، آشنایی به قوانین،‌ تنقیح قوانین و تقویت نظام برنامه ریزی از مسائل گریبانگیر دستگاه اجرایی کشور است که برای کمک در این باره اعلام آمادگی کردیم.

کد خبر 221656
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز