سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دخانیات استعمال می‌کنند افسرده‌تر، نگران‌تر، عصبی‌تر و غمگین‌تر از افراد غیرسیگاری هستند.

شاخص سلامت احساسی یک مولفه فرعی در شاخص رفاه و روش‌های سلامتی گالوپ است که طی ماه‌های ژانویه و ژوئن مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مهر، این شاخص دربرگیرنده 10 مورد است که طی آن از شرکت‌کنندگان پرسیده شده است که در طول روز جاری یا روز پیش از آن، کدام یک از این موارد را تجربه کرده اند: لبخند یا قاه قاه، یادگیری یا انجام کاری که به آن علاقمند هستید، مورد احترام قرار گرفتن، لذت، شادی، نگرانی، غم، عصبانیت و استرس و علائم بالینی افسردگی.

در این نظر سنجی افرادی که دخانیات مصرف می‌کردند حدود 50 درصد در مقابل 37 درصد غیر سیگاری احساس استرس بیشتری داشتند. سیگاری‌ها همچنین نسبت به غیر سیگاری‌ها نگرانی، عصبانیت و غم بیشتری را حس کرده بودند.

سازمان تحقیقات گالوپ گفت: مشخص نیست که آیا تجربه کردن این احساسات منفی موجب می‌شود که مردم به سیگار کشیدن روی آورند و یا سیگار کشیدن را ادامه دهند و یا این که سیگار کشیدن سیگاری‌ها را وادار به تجربه چنین احساسات منفی می‌کند.

26 درصد از افراد سیگاری با علائم بالینی افسردگی رو به رو بودند که این امر در مقایسه با 15 درصد افراد غیر سیگاری قرار می‌گیرد.

افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند نسبت به غیر سیگاری‌ها احساسات مثبت کمتری چون لذت، شادی، لبخند و یا قاه قاه را تجربه می‌کنند.

این نظر سنجی از 83 هزار و 443 نفر بزرگسال انجام شده است.

کد خبر 221445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز