همشهری آنلاین: عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: نباید نقش فدراسیون فوتبال را در موفقیت‌های اخیر تصادفی بدانیم.

آقامحمدی

علی آقامحمدی رئیس سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با فارس در خصوص مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد:

  • در خصوص موفقیت‌های اخیر ورزش به خصوص در رشته‌های والیبال و فوتبال توضیح دهید.

آنچه که در این مدت اتفاق افتاده جایگاه کشور را تغییر داده و برای اولین بار است که ما در ورزش‌های دسته‌جمعی در مسابقات جهانی موفق می‌شویم. این پدیده نشانگر این است که کشور در حال حرکت است و همه چیز به سمت توسعه و پیشرفت جدی‌تر حرکت می‌کند. خوشبختانه این روزها ما شاد هستیم و باید کاری کنیم که این شادی‌ها ادامه داشته باشد. باید حواسمان باشد تا هر امری که سبب می‌شود از این موفقیت‌ها دور شویم را بپرهیزیم و به سمت آنها نرویم.

  • شرایط کلی ورزش را چطور می‌بینید؟

امروز روز سختگیری و انتقاد کردن نیست. روز حمایت است. ما تا جایی که بتوانیم باید خودمان را پیدا کنیم. خوشبختانه در آسیا این اتفاق افتاده اما موفقیت‌هایمان جهانی نبود. ما باید تا 10 _ 15 سال دیگر مقام‌های اول ورزش‌های مختلف را در جهان تصور کنیم ما همه باید به شادی‌مان تداوم ببخشیم و از فدراسیون‌ها، مربیان، بازیکنان و اهالی ورزش می‌خواهیم که فکری جهانی داشته باشند حتی ادبیات مطبوعاتمان نیز باید جهانی شود.

  • شما مدتی به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال فعال بودید چه پیشنهادی برای وزارت ورزش دارید که اتفاقات سال 2006 رخ ندهد و فدراسیون فوتبال دچار چالش نشود.

وزیر ورزش و جوانان به عنوان یکی از مدیران ارشد کشور محسوب می‌شود چون او شور و نشاط را می‌بیند و باید به جامعه تزریق کند. وزیر ورزش از وزیر علوم، ارشاد و حتی وزیر آموزش و پرورش هم کمتر نیست چون او باید انگیزه را در جامعه دائمی کند. اینجا (وزارت ورزش)جایی برای نمایش نیست و در این وزارتخانه همیشه خوشی‌ها بعد از سختی‌ها به دست می‌آید. مدیر باید آشنا باشد و خودش درگیر مسائل نشود. او باید کار را واگذار کند و از لحاظ مدیریتی دیدگاهی خصوصی داشته باشد و از طرف دیگر بتواند باشگاه‌ها را هم مدیریت کند.

  • به نظر شما این تغییرات و شایعاتی که پیرامون رفتن رویانیان شنیده می‌شود به صلاح است؟

این مسائل خیلی ریز و کوچک است که نباید در موردش صحبت کرد. در ابتدا باید به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس توجه کرد و با مدیریت خوب کار بلند‌مدت صورت گیرد. ما در دوران گذار هستیم. در حال حاضر نباید عجله کنیم و باید بگذاریم دولت مستقر شود و باشگاه‌ها خصوصی شوند و وزارت خانه هم از آنها حمایت کند.

  • به نظر شما وزیر ورزش باید چه فکری در مورد کفاشیان داشته باشد و آیا او باید به کار خود ادامه دهد؟ (چون بعد از چند سال کار کردن تجربه پیدا کرده است)

من در این زمینه اظهار‌نظری ندارم چون اگر مدیر برجسته و توانمندی‌ را در راس وزارتخانه بگذارند می‌تواند تصمیم خوبی بگیرد اما یادتان باشد فدراسیون در دستاورد و موفقیت اخیر نقش بسیار مهمی داشت و نباید آن را تصادفی بدانیم. انتخاب رئیس فدراسیون با وزارتخانه نیست و اینکه می‌گویم باید وزیری انتخاب شود که دولتی فکر نکند و از روی شایسته‌سالاری انتخاب شود به خاطر همین مسائل است. هر کسی در راس کار قرار گیرد باید کار را پیش ببرد.

کد خبر 221266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز