دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: «بابونه» گیاه دارویی شناخته شده‌ای در رم، یونان و مصر باستان است و سال‌های طولانی است که از آن برای درمان بیماری‌های سرطانی، پوستی، التهابی، تب و آسم استفاده می‌شود.

بابونه

به گزارش ایسنا، در بسیاری از مطالعات اخیر نیز بر خواص تسکین‌دهنده درد، ضدالتهابی، آنتی‌باکتریال و ضدحساسیت گیاه بابونه تاکید کرده‌اند.

بابونه قرن‌ها به عنوان دارویی برای تسکین دردهای شکمی و درمان سرماخوردگی و تب و آرامش‌بخشی مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه علاوه بر مصارف دارویی در اروپا و آمریکا بعنوان نوشیدنی نشاط آور مصرف می‌شود.

از بابونه می‌توان به عنوان شربتی گیاهی برای درمان کمردرد، دردهای روماتیسمی و کهیر استفاده کرد. همچنین می‌توان این گیاه را به صورت پماد و برای بهبود زخم و بواسیر استفاده کرد.

افراد مبتلا به آسم یا علائم سرماخوردگی می‌توانند برای کاهش این علائم آن را بخور دهند. تسکین ناآرامی و اضطراب، مشکلات دندانی و دل درد در کودکان از دیگر فوائد مصرف گیاه بابونه است.

استفاده از عرق بابونه به عنوان نوشیدنی پس از مصرف غذا به هضم بهتر آن کمک می‌کند و عمل گوارش را بهبود می‌بخشد. گیاه بابونه می‌تواند احساس کسالت را در دوران بارداری تسکین دهد.

بابونه

افرادی که به التهاب و عفونت چشمی مبتلا شده‌اند، می‌توانند جوشانده بابونه را پس از سرد شدن برای شست و شوی چشمانشان استفاده کنند. از دیگر فواید گیاه بابونه می‌توان به درمان زخم‌های دهان و جلوگیری از بروز بیماری‌های لثه اشاره کرد.

به گزارش Herb wisdom، کاهش دردهای قاعدگی و آرام‌سازی ماهیچه‌های رحمی از دیگر فوائد این گیاه است.

 

کد خبر 221185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز