همشهری آنلاین: هانیبال یوسف گفت: در کنسرت پیش روی «مسایا»، مخاطب را به دور دنیا می‌بریم و عاشقانه‌ترین قطعات دنیا اجرا خواهد شد.

موسیقی

ایسنا نوشت: این هنرمند آشوری با بیان تسلیت برای درگذشت جلیل شهناز و احمد ابراهیمی گفت: در این روزها هنرمندان محترمی را از دست دادیم، اما خبر تقدیر از حسین دهلوی خبر خوبی بود چرا که تجلیل از استادان موسیقی مسرت‌بخش است.

او ادامه داد: کنسرت پیش‌روی «مسایا» اتفاق جدیدی در موسیقی ایران است و قصد داریم به مخاطبان هدیه دهیم.

یوسف با بیان اینکه مشابه این اجرا به صورت کوچک‌تر پیش از این اجرا شده بود،‌ اضافه کرد: اجرای قبلی «آنسامبل مسایا» به صورت پاپ سمفونیک بود و شاید حضور ماریو تقدسی و رشید وطن‌دوست در این کنسرت مخاطب را به این تصور بی‌اندازد که سبک این اجرا اپرا است در صورتی که اینگونه نیست بلکه یک موسیقی پاپ کلاسیک فرح‌بخش را ارائه خواهیم داد.

این آهنگ‌ساز در توصیف فضای کنسرتش گفت: این موسیقی تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد‌ و موسیقی گیرایی برای خیلی‌ها محسوب می‌شود. اجرا دارای دو بخش است که بخش اول آن موسیقی غرب را شامل می‌شود و در بخش دوم موسیقی شرق اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این اجرا قطعاتی به زبان‌های انگلیسی‌، فرانسوی‌، اسپانیایی‌، آلمانی‌، آمریکای لاتین‌، فارسی‌، آذری‌، ارمنی‌ و آشوری اجرا می‌شود و بنده خوشحالم که زبان آشوری با این قدمتی که دارد به مخاطبان موسیقی شناسانده می‌شود.

هانیبال یوسف با تاکید بر اینکه معروف‌ترین قطعات دنیا در این کنسرت اجرا می‌شود، اظهار کرد: از دیگر ویژگی‌های کنسرت ما فرهنگ‌سازی است و در واقع خواننده‌های متفاوتی در این اجرا به روی صحنه می‌آیند که ستاره‌های واقعی هستند، تحصیلات آکادمیک دارند و در سطح استانداردهای جهانی می‌خوانند، این در حالی است که مردم آنها را نمی‌شناسند.

هانیبال یوسف نشست خبری کنسرت

او درباره رپرتوآر اجرا توضیح داد: در ابتدای این کنسرت یادی می‌کنیم از استاد سرشار و یک قطعه اپرای ایرانی اجرا خواهد شد. سپس ماریو تقدسی به اجرای برنامه خواهد پرداخت و رشید وطن‌دوست نیز به عنوان مهمان قطعاتی را می‌خواند.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این کنسرت جوان‌های با استعدادی ما را همراهی می‌کنند و این کنسرت برایم ارزش بسیاری دارد چرا که قرار است هنرمندان مهمی به مخاطبان معرفی شوند. من معمولا در همه کنسرت‌هایم پیام دارم و پیام این کنسرت عشق‌، دوستی‌ و گفت‌وگو است.

وی افزود: می‌خواهم بگویم تمام مردم دنیا از هر نژادی که باشند محترم‌ هستند و همه ما در مقوله عشق مشترک هستیم. همه عاشق می‌شوند و به زبان خودشان عشق را بروز می‌دهند. این کنسرت پر از عشق است و قطعات عاشقانه دنیا در آن شنیده می‌شود.

همچنین هانیبال یوسف در قالب درد و دل گفت: ما یکسال و نیم است که برای این اجرا زحمت می‌کشیم و البته هیچ چشم‌داشتی نداریم اما خودمان را بسیار تنها احساس می‌کنیم. من به جای هفت نفر در این کنسرت کار کرده‌ام. رهبری ارکستر ‌، تنظیم قطعات‌، تهیه کنندگی‌، ایده‌ها و ... برعهده خودم بود و چون گروه خیلی بزرگ‌ است، زحمات زیادی دارد. برای مثال در بعضی از قطعات 130 هنرمند روی صحنه اجرا می‌کنند.

یوسف تاکید کرد: ما فقط دوست داریم به عنوان هنرمند احترامی برای ما قائل شوند و ای کاش حمایت‌ها بیشتر شود.

او همچنین گفت: اگر قرار بود خواننده‌ای مثل ماریو تقدسی در کشور دیگری کنسرت داشته باشد در حال حاضر در بهترین هتل اقامت می‌کرد و در حال آماده کردن خود برای کنسرت بود این در حالی است که ماریا تقدوسی پا به پای ما برای پیشبرد کارها مذاکره می‌کند.

نشست خبری کنسرت هانیبال یوسف

در این نشست خبری که صبح 8 تیر ماه در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد،‌ ماریو تقدسی گفت: افتخار می‌کنم که پس از 32 سال که در خارج از کشور یعنی در آمریکا ‌، اروپا‌، ژاپن،‌ روسیه‌ و ... به روی صحنه رفته‌ام و حداقل 40 نقش اپرا را روی صحنه داشته‌ام، دوباره می‌توانم در کشورم به روی صحنه بروم و نام ایران و ایرانی را به دنیا نشان دهم.

این خواننده اپرا ادامه داد: وقتی هانیبال از من خواست که خوانندگی این کنسرت را قبول کنم با کمال میل پذیرفتم در حالی که کار سخت و مشکلی است و تا جایی که در قدرتم باشد، اجرای خوبی را به نمایش می‌گذارم.

تقدسی در عین حال تاکید کرد: این در حالی است که ما باید پیش از اجرا تمرکز خوبی داشته باشیم و از طریق تیم‌های بزرگ‌تر حمایت شویم. همیشه گفته‌اند که یک دست صدا ندارد و کار گروهی برای خلق اثر بهتر است.

او درباره بخش‌های آوازی این کنسرت گفت: تعدادی از کسانی که در این اجرا با من همکاری می‌کنند از شاگردانم هستند و به خودم می‌بالم که فرزندان وطن را اینگونه با توانایی‌های بالا روی صحنه می‌بینم. بچه‌های ایران بسیار با استعداد هستند و فقط امکانات می‌خواهند. بنده حدود دو هزار و 500 شب کنسرت داده‌ام و از این نظر ارضا شده‌ام. اما هدفمان این است که به ملت ایران بگوییم سبک‌های دیگری هم در موسیقی هست. دریچه‌ قلبتان را باز کنید و ببینید که عشق چقدر زیباست.

ماریو تقدسی در نشست خبری کنسرت هانیبال یوسف

خواننده اپرای وین اضافه کرد: در این کنسرت قطعاتی از پاواروتی و بوچلی نیز می‌خوانم.

این هنرمند که دو سال پیش قطعات محمد نوری را در تالار وحدت بازخوانی کرده بود‌، درباره این تجربه گفت: دو سال پیش دکتر سریر از من دعوت کرد تا قطعاتی از محمد نوری را بخوانم کاری که برایم سنگین بود، بنابراین شب تا صبح بیدار می‌ماندم و این قطعات را تمرین می‌کردم.

ماریو تقدسی اضافه کرد: آن اجرا از این نظر برایم متفاوت بود که قطعات ایرانی را خواندم کاری که کمتر انجام می‌دهم با این حال تمام انرژی‌ام را برای آن کار گذاشتم و تجربه زیبایی برایم محسوب می‌شود.

او در عین حال درباره ویژگی‌های اجرای آتی‌اش گفت: کنسرت پیش‌رو ویژگی‌های بارزی دارد که شاید هر کسی از پس آن برنیاید. در این کنسرت قطعاتی را مطابق با استانداردهای جهانی اجرا می‌کنیم و ما می‌خواهیم نشان دهیم که خوانندگان ایرانی قادر به خواندن چنین قطعاتی هستند.

به گزارش ایسنا‌، مدیر شرکت برگزار کننده کنسرت نیز در بخش دیگری از این نشست در سخنانی گفت: موسسه ما بیشتر سعی کرده است، کنسرت‌هایی را برگزار کند که از حالت کلیشه‌ای موسیقی خارج باشد و کنسرت خلیج فارس با حضور 4 خواننده که سال گذشته برگزار شد از این دست اجراها بود.

فریبرز سفردوست همچنین گفت: دلیل دیگر اینکه دفتر موسیقی و شرکت برج میلاد از موسیقی فاخر حمایت می‌کنند این کنسرت نیز کنسرت ویژه‌ای است و مخاطب خاص خواهد داشت.

به گزارش ایسنا‌، کنسرت هانیبال یوسف به خوانندگی ماریو تقدسی 14 تیرماه در دو سانس در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های این کنسرت می‌توانند به سایت 6234.ir مراجعه کنند.

کد خبر 220873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز