همشهری آنلاین: وزارت دارایی ژاپن در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش دو برابری واردات نفت این کشور از ایران، در ماه مه خبر داده است.

japan

به گزارش فارس، علی‌رغم تحریم‌های غرب علیه ایران، واردات نفت ژاپن از کشورمان، از یک سال پیش در ماه مه به دو برابر افزایش یافته است.

وزارت دارایی ژاپن در تازه‌ترین گزارشی که امروز، پنجشنبه، منتشر کرد اعلام کرده ژاپن در ماه مه روزانه حدود 221 هزار و 535 بشکه نفت از ایران خریداری کرده است؛ این رقم در ماه مه سال 2012، تنها 99 هزار و 336 بشکه بوده است.

بنا به گزارش وزارت دارایی ژاپن، خرید نفت ژاپن از ایران در ماه آوریل سال جاری حدود 111 هزار و 218 بشکه بود.

آمریکا در ماه مارس، برای یک دوره شش ماهه دیگر ژاپن را از تحریم‌های معاملات بانکی با ایران معاف کرد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، داده‌های وزارت دارایی ژاپن بر اساس تعداد محموله‌های کشتی است که از گمرک ژاپن عبور کرده‌اند. وزارت دارایی ژاپن قرار است فردا آمارهای جداگانه‌ای منتشر کند که با ارائه پرسشنامه به خریداران نفتی تهیه شده است.

گزارش‌های دیگری نیز در ماه جاری نشان داده‌اند صادرات نفت ایران افزایش یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی، نهادی که به کشورهای وارد کننده نفت خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد، روز 22 خرداد ماه در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت ایران در ماه مه نسبت به آوریل حدود 66 درصد افزایش داشته است.

آژانس علت این امر را افزایش دو برابری صادرات نفت ایران به چین عنوان کرده است. خرید نفت چین از ایران طی ماه گذشته نسبت به ماه قبل، از 370 هزار بشکه به 715 هزار بشکه در روز افزایش یافته بود.

بخش دیگری از علت افزایش صادرات نفت ایران در ماه مه، به افزایش 80 درصدی واردات نفت هند از ایران در این ماه نسبت به ماه آوریل مربوط می‌شود.

کد خبر 220661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز