همشهری آنلاین: رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: امام زمان به دعای ما هیچ نیازی ندارد، ما با دعا و فراهم کردن زمینه ظهور در جامعه، خود از این اعمال بهره می‌بریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «اگر کسی امام زمان خود را نشناسد همانند انسانی است که در زمان جاهلیت زندگی می‌کند» اظهار کرد: انسان‌های اولیه از نظر فکری، عقلی، معنوی و اجتماعی در انحطاط بوده‌اند و اگر کسی امام زمان خود را نشناسد هرچند در قرن حاضر زندگی کند ولی یک انسان کامل و آگاه نیست.

وی ادامه داد: اگر انسان با عالم ماورای ماده و عالم بی‌نهایت ارتباط داشته باشد به کمال، بالندگی و رشد می‌رسد و شناخت امام ما را به عالم ماورای ماده می‌رساند اگر جایگاه امام عصر را در نظام تکوینی بشناسیم به کمالات زیادی می‌رسیم.

حق‌جو اضافه کرد: اگر امام زمان نباشد زمین اهلش را در خود فرو می‌برد، وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کند و او را مسموم می‌کنند پس از آن دیگر خورشید و ماه تاریک شده و زمین ناپایدار می‌شود و نظام هستی در هم می‌رود پس آرامش حال حاضر زمین ما به خاطر وجود امام زمان(عج) است.

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: ما باید جایگاه تکوینی حضرت را نیز در نظام هستی بشناسیم که اگر این جایگاه را بشناسیم باعث می‌شود خیلی از مسائل را بهتر بشناسیم.

وی افزود: نظام و محور قطب عالم هستی وجود امام عصر(عج) است، حتی نقش حضرت را در ولایت تشریعی و تمام قوانین به خوبی می‌توان دید.

حق‌جو تصریح کرد: مهمترین آسیبی که در بحث مهدویت وجود دارد این است که متاسفانه افراد فکر می‌کنند امام زمان یک فرد معمولی است در صورتی که اینگونه نیست. امام زمان(عج) تمام قدرت‌های جهان را در دست دارد و تمام قدرت‌های الهی به وسیله خداوند به حضرت مهدی(عج) عطا شده است.

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: متاسفانه افراد جامعه ما امام زمان خود را به درستی نمی‌شناسند و وظایف خود را نسبت به امام زمان خود فراموش کرده‌اند. ما اگر می‌خواهیم بدانیم وظیفه‌مان در مقابل امام زمان‌مان چیست، باید به قرآن مراجعه کنیم. خداوند در قرآن می‌فرماید از خدا و بعد امامی که معصوم است پیروی کنید.

وی افزود: متاسفانه جامعه حال حاضر ما نگاه جامعی به امام زمان ندارد و چون نگاه جامعی نداریم افراد را با این امام معصوم مقایسه می‌کنیم و در نتیجه دچارعرفان‌های کاذب می‌شویم.

حق‌جو گفت: ‌امام زمان یک انسان است ولی انسانی که تمام صفات جمال و جلال الهی را دارد و تمام ضدارزش‌ها از وجود ایشان مبراست.

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ما چون نتوانسته‌ایم خود را با جایگاه امام زمان تطبیق بدهیم به همین جهت از نظر فکری، علمی و معنوی از حضرت دور شده‌ایم اگر بتوانیم خود را به جایگاه امام زمان نزدیک کنیم تبعیت از ایشان به قدری برایمان لذت بخش می‌شود که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و اگر به آن جایگاه برسیم در بحث مهدویت جز خدا و امام عصر چیز دیگری نمی‌بینیم.

کد خبر 220299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز