یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شانزدهمین جشنواره موسیقی ذکر و ذاکرین در روزهای 30 و 31 مرداد و یک و دو شهریور در کاخ موزه نیاوران برگزار خواهد شد .

فرید سلمانیان ؛ دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی ذکر و ذاکرین ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین از حضور نزدیک به صد نوازنده شاخص موسیقی نواحی ایران در این جشنواره خبر داد و گفت : نوازندگانی از آذربایجان ، کردستان،‌گیلان، خراسان،‌ بوشهر، چهار محال و بختیاری  و بندر ترکمن در این جشنواره به اجرای برنامه می پردازند .

وی از حضور استادانی چون غلام مارگیر، غلامعلی نی نواز، حاج محمد میری،‌خلیفه میرزا آغا غوثی و... در این جشنواره سخن گفت و افزود : هدف اصلی ما از این جشنواره تکیه بر نغمه های اصیلی است که در نعت پیامیر اکرم و در طول تاریخ دراین مناطق ساخته و به صورت شفاهی نسل اندر نسل به این استادان پیش کسوت رسیده است.

سلمانیان موسیقی آیینی را موسیقی سرشار از روح مذهبی خواند  و گفت به دلیل انکه مذهب و ائمه معصومین در سرشت و سرنوشت مردمان روستاهای مناطق ایران عجین شده است ، حجم عظیمی از موسیقی ها ایین های موسیقایی مناطق ایران به نعت پیامبر( ص)  و علی ( ع‌) و دیگر معصومین اختصاص یافته است.

وی تکیه بر اصالت نغمه ها را دیگر هدف این جشنواره نام نهاد و گفت : یکی از دلایل دعوت از استادان پیش کسوت ونامی برای این جشنواره ، تاکید بر وجه اصیل بودن نغمات و گوشه هایی است که در موسیقی نواحی ایران رایج است.

ساعت اجرای برنامه های شانزدهمین جشنواره ذکر و ذاکرین 20 و 30 شبهای یاد شده است.

کد خبر 2201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز