همشهری آنلاین: حملات فیزیکی گروه‌های نژادپرست علیه زنان مسلمان در فرانسه که حجاب، روسری و یا برقع می‌پوشند، به شدت افزایش یافت.

فرانسه

به گزارش پرس تی‌ وی، در آخرین مورد، در ۱۳ ژوئن، یک زن جوان مسلمان به دلیل داشتن روبنده در شهر« آرژانتوی» واقع در حومه پاریس مورد حمله قرار گرفت.

وکیل وی در ۱۷ ژوئن اعلام کرد ،این زن ۲۱ ساله که چهار ماهه باردار بود در پی این حمله دچار سقط جنین شد و فرزندش را از دست داد.

دو مرد با حمله به این زن جوان در وسط خیابان قصد داشتند تا روسری وی را پاره کنند. گفته می‌شود که مهاجمان به شکم این زن نیز ضربه زده‌اند.

در همین حال،گروهی از معترضان خشمگین با تجمع در مقابل سالن اجتماعات شهر آرژانتوی مراتب خشم خود را از حملات گروه‌های نئو نازی ابراز داشتند.

ربیعه، یک زن مسلمان، در گفت و گو با خبرنگار پرس تی وی گفت،« این حمله اخیر، دقیقا مشابه حمله‌ای بود که علیه من صورت گرفت. این افراد از کنار شما عبور می‌کنند و سپس بر گشته و به سمت شما حمله می‌کنند و روسری شما را از سرتان بر می‌بردارند و در مواردی مثل من که حجاب دارم ، شما را مورد ضرب و شتم قرار داده و به زمین پرت می‌کنند.»

شهردار آرژنتوی این حملات را قویا محکوم و اعلام کرده است که هیچ مکانی برای اسلام هراسی در شهر وجود ندارد. با این حال تظاهرکنندگان از وجود گروه‌های نژادپرست در برخی ازمحله‌های اصلی این شهر خبر می دهند.

یکی از معترضان گفت: « به خشونت ها پایان دهید. ما خواهان پایان این خشونت‌ها هستیم .به اندازه کافی شاهد این خشونت‌ها بوده‌ایم . می‌گویند که حقوق زنان در فرانسه رعایت می‌شود اما شاهد هستیم که این حملات شکلی عادی به خود گرفته است.»

گروه‌های نئو نازی همچنین آن دسته از شهروندانی را حامی حقوق اقلیت‌های مذهبی و قومی هستند، مورد حمله قرار می‌دهند.

دولت فرانسه می‌گوید،علیه گروه‌های افراطی ممنوعیت‌هایی را اعمال خواهد کرد اما مشخص نیست که این ممنوعیت برای جلوگیری از حملات علیه مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها کافی باشد.

کد خبر 219685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز