همشهری آنلاین: محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تازه‌ترین تحولات روند سازش را بررسی کردند.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد اشتون در رام الله در کرانه باختری رود اردن با محمود عباس دیدار کرد و دو طرف تازه ترین تحولات مربوط به روند صلح و تلاش های جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را برای احیای مذاکرات بین دو طرف فلسطینی و اسراییلی بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است محمود عباس در گفتگو با اشتون بر علاقه مندی طرف فلسطینی به موفقیت تلاش طرف آمریکایی برای نجات روند صلح و از سرگیری مذاکرات جدی که به پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس منجر می شود تاکید کرد.
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: « توقف شهرک سازی و اقدام اسراییل به آزادی اسرای فلسطینی می تواند شرایط مناسب را برای آغاز مذاکرات جدی به منظور تحقق مطالبات و آرمان ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطینی فراهم کند.»
اشتون نیز در این دیدار بر حمایت اتحادیه اروپا از تلاش های آمریکا تاکید کرد و گفت: « موضع ثابت و اصولی این اتحادیه حمایت از روند صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسراییل است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از رام الله در کرانه باختری رود اردن ، قرار است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اواخر همین ماه به منطقه سفر کند.

کد خبر 219669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز