یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: با پایان یافتن فاز مطالعاتی و طراحی باغ کتاب تهران، عملیات ساخت مجموعه ای عظیم در زمینی به مساحت 100 هزارمترمربع وبا بنای 40 هزارمترمربع توسط شهرداری تهران دوشنبه آینده با حضور رئیس مجلس، وزیر ارشاد و شهردار تهران آغازخواهد شد.

نوریان معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران درمصاحبه با خبرنگار ما از این اقدام به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور نام برد و گفت: در مجموعه باغ کتاب تهران که با هزینه 55 میلیارد تومان ساخته می‌شود، برای هرگونه فعالیت مرتبط با کتاب نظیر برگزاری نمایشگاه، جشنواره، همایش و مسابقه،
اطلاع رسانی و ... مکانهای ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.
به گفته نوریان باغ کتاب تهران با الگوبرداری از معماری ایرانی اسلامی ساخته می‌شود و ساخت آن به فضای سبز اراضی عباس آباد لطمه‌ای وارد نمی‌کند. ساخت این مجموعه 2 سال دیگر به پایان رسیده و نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال 88 در این مکان برگزار می‌شود.
نوریان در ادامه گفت: شهرداری درسال 86 مبلغ قابل توجهی حدود 15 میلیارد تومان برای توسعه ، احداث و تجهیزکتابخانه‌های محلی درمناطق 22 گانه شهر به ویژه مساجد اختصاص داده است . وی ضمن تاکید براین نکته که شهرداری تهران درصدد ایجاد کتابخانه های الکترونیک نیز هست گفت: با ابلاغ به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرتهران پیش بینی احداث چند کتابخانه درمجموعه های فرهنگی شهرداری شده است که دراین راستا دوکتابخانه شهر سالم تکمیل و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از تصویب و ابلاغ اعتبار احداث 22 کتابخانه درمناطق شهری تهران سخن گفت وافزود: برای نخستین بار به کلیه کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهرتهران بن خرید کالای شهروند اهداشده است.
طرح یاد یارمهربان نیز به گفته این مقام مسئول با هزینه‌ای بالغ بر10 میلیارد ریال برای تجهیزکتابخانه‌های مدارس و مساجد به مورد اجرا گذاشته شده است.
کد خبر 21923

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز