همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور کاندیداهای طیف‌های مختلف در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد مردم با هر سلیقه‌ای پای صندوق‌های رأی آمده و حماسه سیاسی مورد نظر رهبری را خلق کنند.

حضور چهره‌های سیاسی و دینی در صندوق‌های رای

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی کشور از احزاب مختلف با ترکیب اعیاد شعبانیه به خصوص ولادت امام حسین(ع)، گفت: قیام آن حضرت دین اسلام و نام پیامبر(ص) را در جهان اسلام و دنیا زنده کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره بیانات حضرت امام(ره) در خصوص نقش و جایگاه مردم در انتخابات تصریح کرد: امام (ره) شاگرد واقعی پیامبر(ص) بود وتفکرات و اندیشه‌های ایشان از ابتدای مبارزه همواره بر حضور مردم در صحنه و رأی آنان متکی بود.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد که حضرت امام (ره) هیچگاه برخلاف برخی افراطیون رأی مردم را زینتی نمی‌دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هنگامی که پیامبر(ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع) می‌گوید که اگر مردم بعد از عرضه خود، شما را نپذیرفتند، حکومت را به خود آنها واگذار کن، دیگر امروز کسی نمی‌تواند منکر دیدگاه، تفکرات و رأی مردم در جامعه باشد.

وی تصریح کرد: این امر معنای حقیقی مکتب اسلام است اگرچه حضرت علی(ع) با فرمان خداوند متعال منصوب شده بودند.

هاشمی رفسنجانی، جمهوری اسلامی را خواست مردم و امام (ره) در زمان مبارزه و پس از پیرزوی انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام(ره) هم بر جمهوریت و هم بر اسلامیت نظام به صورت توأمان تأکید داشتند.

وی ادامه داد: ساختاری که برای نظام اسلامی در قانون اساسی ما تبیین شده است، نیز بر همین مبناست و ساختاری محکم و متقن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: برخی مشکلات و آسیب‌هایی که امروز در کشور مشاهده می‌شود ناشی از عملکرد بد و سلیقه‌ای افراد در نحوه اجرای قانون است، نه ساختار.

هاشمی رفسنجانی افزود: این ساختار با راهنمایی‌های امام(ره) و مردم نخبگان شکل گرفته هرچند که در صورت ضرورت راه‌های اصلاح قانون اساسی در خود این قانون پیش‌بینی شده که البته فعلاً نیازی به این کار احساس نمی‌شود.

وی در واکنش به این موضوع که امروز نقش زنان در انقلاب کمتر شده است، اظهار داشت: اسلام بالاترین حقوق را برای زنان در نظر گرفته و زنان تحصیل‌کرده و مدیر در جامعه کم نیستند.

هاشمی رفسنجانی در عین حال ابراز عقیده کرد که متأسفانه عدم خودباوری زنان و داشتن تشکل منسجم و قوی و برخی کج‌اندیشی‌ها، مانع احقاق حقوق کامل زنان شده است.

وی ادامه داد: هرچند شرایط زنان جامعه با قبل و اوایل انقلاب اصلاً قابل قیاس نیست ولی نقش و مشارکت آنها در جامعه بیش از حد کنونی است و استعدادهای بالا و بیشتری دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین موضوع روز کشور را شرکت همه آحاد مردم در انتخابات دانست و گفت: با وجود کاندیداها از طیف‌های گوناگون امیدوارم مردم با هر سلیقه‌ای پای صندوق‌های رأی آمده و با حضور خود حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را خلق کنند.

هاشمی رفسنجانی افزود: افرادی که بیان می‌کنند رأی ما تأثیری ندارد و یا هنوز تردید دارند باید بدانند که حرکتشان در مسیر اشخاصی که رأی مردم را زینتی خوانده و اعتقادی به آن ندارند.

وی ادامه داد: نباید مأیوس بود بلکه باید به آینده امیدوار بود و اصلاح و اعلام نظر اصولی و قانونی با مشارکت در انتخابات و اعلام رأی و نظر محقق می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با تقدیر از محمدرضا عارف و انصراف وی از عرصه انتخابات اظهار داشت: انصراف آقای عارف حرکتی جوانمردانه برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و قابل تقدیر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: باید مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی کاندیدای اصلح را انتخاب کنند تا شاهد شکل‌گیری دولتی مقتدر برای حل مشکلات و اصلاح باشیم.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال یکی از حضار تأکید کرد که همانگونه که قبلاً اعلام کرده در انتخابات یازدهم به حسن روحانی رأی خواهد داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این دیدار آقایان ایرانی و حق‌شناس مطالبی را در خصوص انتخابات بیان کردند و خانم رضایی نیز به ایراد سخنانی در خصوص جایگاه زنان در انقلاب اسلامی پرداخت.

کد خبر 218584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز