همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه گفت: ناظران انتخابات و دستگاه قضایی دقیقا وضعیت انتخابات را رصد می‌کنند و اگر خدای ناکرده افرادی خارج از چارچوب قانونی تحرکاتی انجام دهند قطعا روسای کل دادگستری‌ در استان‌های سراسر کشور به وظیفه قانونی خود در این باره عمل خواهند کرد.

آملی لاریجانی

به گزارش مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان قضایی با تاکید بر این‌که مردم بابصیرت ایران اسلامی در روز جمعه 24 خرداد باردیگر حماسه‌ای عظیم خلق می‌کنند، مسیر طی‌ شده را تاکنون بسیار خوب، منطقی و در چارچوب رقابت‌های سالم و قانونی انتخاباتی توصیف کرد و گفت: بحمدالله تا به امروز مسیر انتخابات از ناحیه کارگزاران برگزاری انتخابات، نامزدها و هواداران آنان بخوبی طی شده است و مردم بابصیرت‌ ما در روز جمعه حماسه‌ سیاسی عظیمی خلق خواهند کرد تا باردیگر پایبندی خود را به نظام اسلامی به دنیا ثابت کنند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: تصورات باطل غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها درباره دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات با درایت مسئولان و کارگزاران انتخابات و نامزدها و هواداران آنان و مردم باطل شد و در عرصه رقابت‌های انتخاباتی در عین حالی که اختلاف سلایق بخوبی منعکس شد اما باردیگر ثابت شد که تمام اختلاف سلیقه‌ها در چارچوب حفظ منافع نظام است و از دستاوردهای نظام کسی عقب نخواهد نشست.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: در روز جمعه نیز قطعا با حضور همه‌جانبه مردم، انتخاباتی بسیار خوب و پرشور و در عین حال در کمال آرامش برگزار خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد:‌ ناظران انتخابات و دستگاه قضایی دقیقا وضعیت انتخابات را رصد می‌کنند و اگر خدای ناکرده افرادی خارج از چارچوب قانونی تحرکاتی انجام دهند قطعا روسای کل دادگستری‌ در استان‌های سراسر کشور به وظیفه قانونی خود در این باره عمل خواهند کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به حوادث سوریه و «مغلوب شدن جریان ناجوانمردانه و غیر انسانی که کشورهای غربی علیه مردم و دولت سوریه» به راه انداخته بودند، گفت:‌ بحمدالله کشور سوریه در حال حاضر در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد و ارتش بر اوضاع مسلط است و این مساله نشان می‌دهد که سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قضیه مقاومت درست و اصولی بوده است.

رئیس دستگاه قضا افزود: اگر مقاومت اعتماد به نفس لازم را داشته باشد می‌تواند به پیروزی‌های بزرگ‌تری برسد و اکنون نیز مقاومت بسیار خوبی در برابر جریان صهیونیستی ایجاد شده است و باتوجه به تسلط ارتش سوریه بر اوضاع، امیدواریم دیگر شاهد خرابی‌های ناشی از حملات تروریست‌ها نباشیم و آرامش به این کشور بازگردد.

آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار کرد:‌ پیروزی جریان مقاومت در سوریه نشان داد که راه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت درست بوده است و اکنون می‌بینیم کشورهای حامی جریان‌های صهیونیسم و تروریست‌ها خودشان گرفتار نابسامانی شده‌اند.

این گزارش حاکی است، رئیس قوه قضاییه در ابتدای جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک اعیاد شعبانیه از این ماه به عنوان فرصت مغتنمی برای توبه و انابه یاد کرد و گفت:‌ ماه شعبان ماه بزرگی است و به همان میزان مناجات شعبانیه مناجات بسیار عجیبی است که قلب و روح آدمی را در صورتی که به عمق این ادعیه توجه شود به سوی خداوند متعال معطوف می‌کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که انسان با زدودن حجاب‌های ظلمانی و سپس حجابهای نورانی می‌تواند قلب خود را منور به انوار الهی نماید و به معدن عظمت دست یابد و حقیقت عظیمی که در پس این حجاب‌ها نهفته است را، درک کند، افزود: مناجات شعبانیه و توجه به معانی اجمالی آن می‌تواند راه سیر الی‌الله را به انسان نشان دهد و هدف نهایی سیر را بر انسان هویدا سازد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:‌ اگر ادعیه این ماه‌های بزرگ با توجه و خلوص قلب خوانده شود انسان را بی‌‌قرار می‌کند و او را به غفلت‌هایی که در گذشته داشته، ملتفت می‌کند و آتشی در جان او شعله‌ور می‌سازد که نتیجه‌اش بی‌قراری در سیر الی‌الله خواهد بود.

آیت‌الله آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد:‌ مومنان به برکت این ایام در تمام سال و در تمام اعمال و رفتار متوجه سیر معنوی خود باشند و از غفلت‌ها بپرهیزند.

در ادامه جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، گزارشی از عملکرد شوراهای حل اختلاف ارائه شد و همچنین بحث و بررسی درباره پیش‌نویس طرح دادرسی الکترونیکی و آیین‌ دادرسی جرایم رایانه‌ای ادامه یافت.

کد خبر 218527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز