شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

ایرج راد:* ابقای محمدباقر قالیباف در سمت شهردار تهران توسط شورای شهر و ادامه فعالیت ایشان در شهرداری برای یک دوره دیگر، بنا به دلایلی که ذکر می‌کنم جای تقدیر و خرسندی دارد.

اولین دلیل رضایت از تثبیت مدیریت شهری این است که به‌عنوان یک ناظر، شاهد تغییرات بسیاری در چهره شهر و بهبود وضعیت آن هستم؛ در یکی دو سال گذشته فعالیت‌های عمرانی به‌طور چشمگیری افزایش یافته و بر سرعت عمل آن اضافه شده است. همچنین فعالیت‌های خدماتی شهرداری نظیر نظافت شهر،‌ ترمیم روکش آسفالت و اجرای طرح‌های گسترده خدماتی نیز بسیار چشمگیر بوده است.
در بخش فرهنگی نیز شهرداری دورخیز بسیار خوبی برای ورود به این عرصه کرده است، اما اوج این فعالیت‌ها، آغاز ساخت یک مجتمع بزرگ فرهنگی در انبار نفت جنوب شهر بود . از سوی دیگر شهرداری حدود یک سال پیش در رفع مشکلات ساخت و ساز خانه تئاتر گام بزرگی برداشت و آنچه برای صدور مجوز در اختیار شخص شهردار بود توسط ایشان پرداخت شد و بخش دیگر به عهده نهاد دیگری واگذار شد که امیدواریم به‌زودی آن نهاد هم به یاری خانه تئاتر آمده و زمینه ساخت بنای آن را فراهم سازد.
اما موضوع لازم به ذکر دیگر که اهمیت آن از فعالیت‌های عمرانی شهرداری نیست، پشتیبانی شهرداری از فعالیت‌های فرهنگی است. پیش از این شاهد حضور شهرداری در جشنواره‌های فجر و نظیر آن بوده‌ایم، اما امید اهل فرهنگ این است که همان‌طور که شهرداری‌ها در بیشتر شهرهای جهان در حوزه‌های فرهنگی هنری حضور چشمگیری دارند، شهرداری تهران نیز با حمایت‌ها و کمک‌های خود، از این برنامه‌ها پشتیبانی بیشتری بکند.

* بازیگر و مدیر خانه تئاتر

کد خبر 21852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز