چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلفل دلمه‌ای مصرفی شما ماده است یا مذکر؟ یک نکته جدید درباره فلفل دلمه‌ای که بسیار جالب و در حرفه آشپزی کاربرد بسیار دارد.

 فلفل

آیا می‌دانستید، می‌توانید، جنسیت فلفل دلمه‌ای را تنها با یک نگاه به آن، هنگام خرید و یا در منزل تشخیص دهید؟ من که نمی‌دانستم! این روش بسیار ساده است.

تنها کافی است هر کدام را که انتخاب کرده‌اید را وارونه کنید. فلفل دلمه‌ای که چهار تا برجستگی یا پایه در زیر داشته باشد، جنسیت ماده و اگر سه برجستگی یا سه پایه داشته باشد، جنسیتش مذکر است.

کاربرد این مسئله در آشپزی بسیار اهمیت دارد. چرا که فلفل‌های ماده یا فلفل‌هایی که دارای 4 برجستگی هستند، پر دانه، بزرگ و شیرین هستند. آنها بیشتر برای مصرف خوراکی به صورت خام و سالادی مناسب هستند.

اما، فلفل‌ دلمه‌ که دارای سه برجستگی و مذکر هستند؛ کم دانه، کوچک و تند هستند. از آنها بیشتر برای آشپزی استفاده می‌شود.

بنابراین، این بار که برای خرید می‌روید به این نکته توجه کنید و نسبت به نوع مصرف خود، آنها را انتخاب کنید.

نکته بسیار جالب در باره این خبر این است که این خبر کوتاه در محافل اینترنتی بسیار بحث داغی را به پا کرده است. بحث‌های داغ  و نظرات تند متخصصان، گیاه‌شناسان، کارشناسان تغذیه، حتی سر آشپز‌ها و آشپز‌ها، صفحه‌های وب و وبلاگ آنها را پوشش داده است.

در مورد، تشخیص جنسیت فلفل دلمه‌ای به این روش،آنها نظرات کارشناسانه متفاوتی ارائه داده‌اند.

 تعدادی از آنها این مطلب را تایید و تعدادی دیگر آن را دقیق ندانسته‌ و رد کرده‌اند. از نظر بعضی از گیاهشناسان فلفل دلمه‌ای دو جنسیتی است. یعنی هم ماده و هم مذکر است و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد و تنها یک جنسیت دانست.

سر‌آشپز‌ها و آشپز‌ها هم به نوبه خود معتقدند طعم و مزه فلفل دلمه‌‌ها بسته به نوع و منطقه‌ای که در آن پرورش یافته است دارد نه به پایه‌ها و جنسیت آنها... و تنها از راه چشیدن می‌توان به شیرین و تند بودن آن پی برد و...

بعضی دیگر از آنها گفتند؛ سخت نگیرد! هر جور که دلتان می‌خواهد فلفل دلمه‌ای را  انتخاب و مصرف کنید. چرا که همه نوع فلفل دلمه مقوی، سرشار از ویتامین که برای بدن مفید بوده و بسیار خوشمزه است.

http://gardenfrugal.com

کد خبر 218506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز