همشهری آنلاین: رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به وضع حساس کشور از روحانیون خواست مردم را به شرکت در انتخابات توصیه کنند. او تاکید کرد: حمایت از ولایتی نظر رسمی جامعه مدرسین نیست.

تسنیم نوشت: آیت الله مرتضی مقتدایی که شب گذشته در جمع طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم و در حسینیه آیت الله گلپایگانی سخن می‌گفت، با بر شمردن فضائل ماه شعبان و روایات ائمه در شأن این ماه، اظهار کرد: پیامبر اکرم و ائمه اطهار، ماه شعبان را بسیار گرامی دانسته‌اند و به عبادت و تهجد در این ماه توصیه کرده‌اند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به وضعیت حساسی که کشور در آن قرار دارد، گفت: دشمنان خارجی به دشمنی با ایران پردخته‌اند و این دشمنی فقط با مردم ایران نیست بلکه دشمنی با اسلام است.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی این روز‌ها دوباره سیلی سختی به دشمنان اسلام زده است، افزود: دشمنان اسلام از اسلام و نه از شیعه یا سنی، ضربه خورده‌اند و به تعبیر امام راحل از اسلام سیلی خورده‌اند.

مقتدایی با اشاره به دیدار اخیر خود با سید حسن نصر الله، گفت: در دیدار مفصلی با سید حسن نصر الله، او گفت که اگر دشمن بداند من کجا هستم، برای از بین بردن من، به یک بمب قناعت نمی‌کند بلکه منطقه را از بین می‌برد.

وی افزود: در لبنان فضایی معنوی و روحانی را دیدم که مانند فضای دوران جنگ ایران بود.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه دشمن از دیدن این صحنه‌ها خشمگین می‌شود، تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که با تحریم به قول خودشان شکننده مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

وی افزود: دشمن اما می‌داند که راه به جایی نمی‌برد و مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، دشمنان را ناامید و مایوس می کنند.

نایب رئیس جامعه مدرسین درباره نظر جامعه در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این روز‌ها افراد بسیاری از طلاب و علما و مردم به دفتر جامعه زنگ می‌زدند و می‌پرسیدند که به چه کسی رای بدهیم. این‌ها به جامعه در مواقع مختلف اعتماد کرده بودند و حالا نظر جامعه را می‌خواستند.

وی تصریح کرد: جامعه مدرسین از قبل مصوبه‌ای داشت که در انتخابات مجلس مخصوصا و در انتخابات ریاست جمهوری نیز مصداق را مشخص نکنیم و فقط شاخص‌ها را بگویند تا خود مردم انتخاب کنند.

آیت الله مقتدایی افزود: نظر آقایان جامعه مدرسین این بود مصداق مشخص نکنند کما اینکه در دوره قبل هم فقط گفتند جمعی از اعضا نظرشان روی آقای احمدی‌نژاد است و نظر جامعه این نیست که به این شخص رای بدهید.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این دفعه نیز مانند دفعه قبل پیش رفت و از اعضای جامعه یک نظر خواهی انجام شد و نتیجه همین نظر برای مردم اعلام شد. اگر در جلسه اعلام نظر رسمی بخواهد انجام شود، 14 رای مورد نیاز است اما اینجا نظر خواهی بود و قرار بر نظر رسمی نبود.

کد خبر 218461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز