همشهری آنلاین: باید در دولت آینده به گونه‌ای کار کنیم که مقام معظم رهبری هیچ نگرانی نداشته و آسودگی خاطر داشته باشند. مطمئن باشید اگر توفیق حضور در دولت را داشته باشم قوه مجریه در راستای تدابیر مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز و سیاست‌های اسلامی پیش خواهد رفت.

محمدباقر قالیباف با حضور در اجتماع هزاران نفر از مردم اصفهان در مسجد سید این شهر به سخنرانی پرداخت.

قالیباف در آغاز سخنان خود گفت: خداوند را شاکرم در جمع شما مردم بزرگوار، خانواده جانبازان، ایثارگران، قبایل و گروه‌های مختلف از استان شهیدپرور اصفهان که مهد تربیت فقها، علما و ادبای بزرگ است حضور پیدا کرده‌ام. این استان جزو استان‌های به نام و سرآمد کشور است و در ولایتمداری و شهیدپروری نام اصفهان همیشه بر تارک این شهر در طول تاریخ می‌درخشیده است. همچنین توفیق دارم در ماهی که در آن ولادت امام حسین(ع)، قمر بنی‌هاشم(ع)، امام سجاد (ع) و حضرت مهدی(عج) قرار گرفته، در جمع شما هستم.

قالیباف ادامه داد: اصفهان در همه تاریخ ایران و مخصوصا در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درخشیده است. این استان شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ شهدای بزرگی همچون شهید خرازی، کاظمی، ردانی‌پور، آقابابایی، میثمی، حیدرپور، رضاییان، عرب ودیگر شهدا که برای همیشه در تاریخ ماندگار هستند؛ شهدایی که در طول دوران دفاع مقدس توفیق داشتم و از نزدیک با این مردان بزرگ و الهی آشنا شدم.

وی افزود: یکی از برکات زندگی من همنشینی با شهیدانی چون شهید میثمی، خرازی و کاظمی بوده است. البته ما توفیق نداشتیم و از قافله شهادت بازماندیم. شهیدی چون شهید خرازی را خیلی زود از دست دادیم. او فرمانده‌ای بود که نه تنها امید بسیجیان در دفاع مقدس به شمار می‌رفت بلکه در کنار شهید کاظمی امید ما فرماندهان دیگر نیز بود. ما نگاه می‌کردیم شهید خرازی، کاظمی، باکری و همت چه می‌گویند. این شهدای بزرگ متعلق به همه مردم کشور هستند.

قالیباف ادامه داد: صبح امروز توفیق داشتم در مزار شهدا حضور پیدا کرده‌ام و یاد لحظه‌ای افتادم که شاید یکی از سخت‌ترین لحظه‌های عمر من بود. دوران دوستی و رفاقت ما با شهید احمد کاظمی منحصر به جنگ نبود بلکه بعد از دفاع مقدس نیز من شهید کاظمی و حاج قاسم سلیمانی ارتباط جدانشدنی را با یکدیگر داشتیم. کم پیش می‌آمد 48ساعت بگذرد و ما همدیگر را نبینیم. هرکجا که بودیم حتما کنار هم بودیم، اما روزی که به اصفهان و برای خاکسپاری شهید کاظمی آمدیم، یکی از سخت‌ترین لحظه‌های عمرم بود. زمانی بود که پیکر مطهر شهیدکاظمی را در بغل گرفتم و در قبر گذاشتم و برای همیشه با او خداحافظی کردم هرگز از ذهن من پاک نمی شود. برادری که همه ایران مدیون او بودند. شهید کاظمی به حدی برای همه ما و مقام معظم رهبری عزیز بود که ما از ایشان تقاضا کردیم و مقام معظم رهبری نیز لطف کردند و عبایی که سالیان سال با آن نماز شب می‌خواندند و انگشتری که سالیان سال با آن نماز می‌خواندند را هدیه کردند و کفن احمد کاظمی را در همین عبا پیچیدیم.

قالیباف ادامه داد: مطمئن هستم جوانان دهه سوم و چهارم انقلاب قابل‌تر، فعال‌تر و محکم‌تر از جوانان دهه اول انقلاب پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. دشمنان حمله نظامی به ایران را تجربه کرده‌اند و می‌دانند که این مردم با غیرت مقابلشان می‌ایستند. به همین دلیل در سال‌های اخیر بیشترین تلاش و دشمنی آنها متمرکز بر این شده تا انقلاب را در بعد کارآمدی، اداره جامعه، مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با مشکل روبرو و به مردم سختی‌هایی را تحمیل کنند. این فشاری است که دشمنان قسم خورده انقلاب طراحی کرده‌اند.

قالیباف ادامه داد: مقام معظم رهبری مخصوصا در سال‌های اخیر به بحث مربوط به مشکلات اقتصادی بسیار تاکید داشته‌اند. چراکه دشمن می‌خواهد از این مسیر به مردم فشار آورد تا مردم و نظام را تضعیف کند. در نتیجه دشمنان ما همیشه اشتباه کرده‌اند و امروز نیز اشتباه می‌کنند. آنها باید بدانند ما مردم برای نام و نان و مسایل اقتصادی انقلاب نکرده‌ایم بلکه برای اسلام، دفاع از مکتب اهل‌بیت، برای محرم و صفر و عاشورا انقلاب کردیم. با این حال نباید فراموش کنیم که همین اسلام و فرهنگ عاشورا و امام راحل(ره) به ما اینگونه آموخته‌اند که اگر در اداره جامعه مخصوصا در حوزه‌های اقتصادی از خودمان ضعف نشان دهیم، مردم دچار مشکلات می‌شوند. امروز موظف هستیم کارآمدی دین در اداره امور جامعه را در همه ابعاد و به بهترین شکل ممکن نشان دهیم. امروز در مقطعی قرار داریم که فرصت آزمون و خطا نیست و با توجه به آنکه مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام گذاری کرده‌اند، باید بدانیم که پیشرفت و عدالت یک ضرورت است و نه یک انتخاب. باید این راه را پیموده و این فرصت را برای جوانان فراهم کرد.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد: با صراحت در جمع شما مردم عزیز اصفهان عرض می‌کنم یکی از مظلومیت‌های مقام معظم رهبری این است که در دوران گذشته، خواسته‌های ایشان و همچنین سیاست‌های ابلاغی‌شان آن طور که باید و شاید محقق نشد. در دو دهه گذشته سیاست‌های کلی که تدوین و ابلاغ شد آنچنان که باید بدون کم و کاست در حوزه مجریه اجرایی شود، اجرایی نشد. بنابراین تدابیر و درخواست‌های ایشان که دغدغه‌های مردم و ضرورت‌های انقلاب بود بر زمین ماند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ، در این مکان مقدس به شما مردم عرض می‌کنم باید در دولت آینده به گونه‌ای کار کنیم که مقام معظم رهبری هیچ نگرانی نداشته و آسودگی خاطر داشته باشند. مطمئن باشید اگر توفیق حضور در دولت را داشته باشم قوه مجریه در راستای تدابیر مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز و سیاست‌های اسلامی پیش خواهد رفت. این مسیر، مسیر رشد و پیشرفت کشور است. کشور هرگز تحمل ندارد بحث‌هایی مطرح شود که حاکمیت دوگانه را مطرح کند. حاکمیت دوگانه معنایی ندارد چراکه در راس این نظام مقام معظم رهبری، قانون اسلامی و خواسته‌های مردم قرار دارد. هیچ راهی غیر از راه رهبر و مردم ما را به موفقیت نمی‌رساند، بلکه فرصت‌های ما را می‌سوزاند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز نیازمند یک روحیه جهادی هستیم. در روحیه جهادی جای اختلاف، دعوا، تهمت، و تضعیف وجود ندارد و روحیه کار، تلاش، برادری، محبت و صداقت حاکم است. در روحیه جهادی هیچ دغدغه‌ای جز دغدغه مردم و خدمت بی‌منت به مردم وجود ندارد. نیازمند آن هستیم همانطور که انقلاب در دهه اول انقلاب این فرصت در اختیار جوانان نسل خرازی و کاظمی گذاشت تا در میدان دفاع مقدس حضور پیدا کنند، در دهه چهارم انقلاب نیز فرصت را برای نخبگان، اندیشمندان، متدینین و کسانی که دل در گرو اسلام داشته‌اند فراهم کند تا مسیر پیشرفت و عدالت را به سرعت طی کرده و فرصت‌های از دست رفته را جبران کنیم. به این ترتیب می‌توانیم عرصه اقتصادی را تقویت کنیم.

وی افزود: امروز به مردم فشارهای زیادی وارد می‌شود، البته نمی‌خواهم زحمات گذشته را زیرسئوال ببرم اما هرچقدر تلاش صورت گرفته که اتفاقا صورت گرفته ، این تلاش‌ها کفایت مردم را نکرده است. بنابراین نیازمند تلاش مضاعف و کاری بر بستر عقلانیت و معنویت هستیم تا تبعیض، فقر و فساد را رفع کرده و بتوانیم مردم را امیدوار کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های استان اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های اصفهان سرآمدی منابع انسانی است. به نحوی که نه تنها می‌تواند امور خود را به خوبی اداره کند بلکه ظرفیت‌های استان در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی به گونه‌ای است که باید از منابع انسانی این استان برای اداره کشور نیز استفاده شود. البته اصفهان با مشکلاتی نیز روبروست اما این معنا نیست که ظرفیت در استان وجود ندارد. آنچه ما را آسیب‌پذیر کرده نداشتن منافع انسانی و مادی نیست، بلکه سوءتدبیر است.

وی افزود: بارها و بارها به این استان رفت و آمد کرده‌ام و براساس مطالعه دقیق مسایل استان را پیگیری می‌کنم. موضوع مربوطه به کشاورزی و تامین آب مخصوصا در شرق استان مشکلاتی را ایجاد کرده ، اما این مشکلات به دلیل نبود آب نیست بلکه به دلیل ضعف مدیریت در اداره آب است. این ضعف نه تنها در حوزه آب بلکه در بخش‌های دیگر نیز وجود دارد.

وی افزود: در 8سال گذشته درآمد کشور بیش از 600 میلیارد دلار بوده است. همچنین براساس آمار مورد تایید از مراجع ذیصلاح در سال 85، بیست و پنج میلیون و هشتصد هزار نفر مشغول به کار بوده‌اند اما با گذشت 8 سال و با وجود درآمد ششصدمیلیارد دلاری، در سال 91 مراجع ذیصلاح عنوان کرده‌اند که نیروهای مشغول به کار بیست و پنج میلیون و پانصدهزار نفر هستند یعنی سیصدهزار نفر کمتر از سال 85 مشغول به کار هستند و این ضعف مدیریت است. همانطور که در مدیریت برای ما مشکل تامین آب را درست کرده ، بحران بیکاری را نیز ایجاد کرده است.

قالیباف ادامه داد: نبی مکرم اسلام می‌فرماید من از فقر جامعه نگران نیستم بلکه از سوءتدبیر در جامعه نگران هستم. این موضوع نشان می‌دهد چالش ما چالش مدیریتی است که پدران و مادران را شرمنده فرزندان و فرزندان را شرمنده پدران و مادران خود کرده است. جوانان پس از سال‌ها زحمت و تحصیل نمی‌توانند مشغول به کار شده و به پدر و مادر سالخورده خود کمک کنند. این موضوع ریشه در ضعف مدیریت و اداره کشور ، نبود همت جهادی و نبود رویکردی که کشور را به سمت اسلام و پیشرفت ببرد، دارد.

وی تاکید کرد: در 24 خرداد نباید اجازه دهیم وضع مدیریت فعلی در کشور ادامه پیدا کند و یا دوباره به همان فرهنگ و روش مدیریتی بیست سال قبل برگردیم. اگر قرار بود با روش مدیریت بیست سال قبل گرهی از کار کشور باز کنند، باز می‌کردند. اگر هم اکنون مشکلات پیش روی ماست نتیجه عملکرد کار همان‌ افراد است و مردم دیگر آزمون و خطا نخواهند کرد. مردم در 24خرداد و در خلق حماسه سیاسی به گونه‌ای عمل خوهند کرد که خط پایانی بر مسیر مدیریت‌های غیرانقلابی بکشند و روح جدیدی به سیستم مدیریت این کشور برای پایان دادن به سوءتدبیر‌ها تزریق کنند.

وی ادامه داد: اگر خداوند خیر بنده را این قرار دهد که در دولت آینده خدمت کنم و قلب‌ها و دل‌های مردم را اینگونه هدایت کرد، عرض می‌کنم به حول و قوه الهی به گونه‌ای عمل خواهیم کرد تا مردم این تغییر را در زندگی خود احساس کنند. این قول را به شما می‌دهم و با کمک از خداوند و استعانت از ارواح طیبه شهدا و اتکا به کارنامه خودم در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی، اینگونه عمل خواهیم کرد.

وی گفت: به شما صنعتکاران، کشاورزان، کارمندان، بازنشستگان، معلمان، دانشجویان و تمامی اقشار مردمی عرض می‌کنم برنامه‌ای به این منظور تنظیم شده تا با همت و غیرت شما جوانان و راهنمایی شما نخبگان و پیشکسوتان، ظرف دو سال آرامش را در عرصه‌های اقتصادی فراهم کنیم تا انشاالله در این استان موضوعات همچون بیکاری وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: این استان نه تنها باید بتواند خود را اداره کند بلکه باید در عرصه‌های ملی نیز ایفای نقش کنند اما مشکلاتی همچون پروژه‌های نیمه تمام، کشاورزی، بیمه، معوقات و تامین آب وجود دارد. این مشکلات نه تنها در این استان بلکه در سایر نقاط کشور نیز پیش آمده است.

قالیباف گفت: برنامه ما این است که اول یک آرامش اقتصادی را ایجاد کنیم، البته نه در کاغذ و آمار بلکه در عمل. به عنوان یک مدیر باید کمتر حرف بزنیم و بیشتر کار کنیم. مدیر باید با کارش با مردم ارتباط برقرار کرده و مناطق محروم و مستضعف را در اولویت قرار دهد، همانطور که در شهرداری تهران این کار را کردیم.

وی ادامه داد: بعد از حل مشکلات اقتصادی هرگز نباید از مسایل فرهنگی غفلت کنیم. مسایل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، مسایل مهمی است اما چون مشکلات اقتصادی بر آنها سایه انداخته لازم است در گام اول مسایل اقتصادی را حل کنیم تا به طور عمیق بتوانیم به مسایل فرهنگی که ریشه در باورهای دینی دارد توجه کنیم.

قالیباف گفت: یکی از دردهای جامعه بحث سلامت و درمان است. امروز 70 درصد هزینه درمان به دوش خانواده‌هاست و 30 درصد آن را بیمه‌ها تامین می‌کنند این در حالی است که این موضوع باید برعکس باشد یعنی 30 درصد از هزینه را خانواده‌ها بدهند و 70 درصد را دولت تامین کند. همچنین بیمه روستایی و شهری یکی از مشکلات ماست که باید برطرف شود. وقتی فرزند یک خانواده مریض می‌شود تفاوتی ندارد که بیمه‌اش روستایی است یا بیمه شهری، بلکه باید امکان پوشش بیمه یکسان برای همه فراهم باشد. همچنین باید در حوزه بیمه بازنشستگان و ازکارافتادگانی که 65-60 سال زحمت کشیده‌اند اقدام کنیم. چراکه در اواخر عمر این افراد به دلیل آنکه بیمه‌ای ندارند دچار مشکلات جدی می‌شوند که گاها کرامت انسانی‌شان را زیر سئوال می‌برد و این مسایل قابل قبول نیست.

وی گفت: انشاالله حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که خواسته مقام معظم رهبری است را محقق می‌کنیم حماسه سیاسی را شما ملت عزیز در 24 خرداد رقم بزنید و حماسه اقتصادی را به دولت آینده محول کنید. به حول و قوه الهی تحقق حماسه سیاسی با شما و حماسه اقتصادی با ما و این، قول و وعده من به شما مردم عزیز در این استان خواهد بود.

وی در پایان گفت: برای شما آرزوی سلامتی توأم با شادابی و نشاط دارم و از همه خواهران و برادرانی که از راه دور آمده‌اند تشکر می‌کنم، انشاالله محبت‌های شما را با کار و خدمت بی‌منت پاسخ خواهم داد.

کد خبر 218287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز