همشهری آنلاین: محمد غرضی اظهار کرد: تایید شدن صلاحیت من امری خدایی بود و خدا را شکر می‌کنم که جزو کسانی قرار نگرفتم که آبرویم برود.

محمد غرضی در جمع مهندسان شرکت مشانیر با اشاره به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم نیز فرموده است دوست ندارد صدای بلندی را بشنود مگر از کسی که به او ظلم شده است.

وی افزود: طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ام متوجه شدم که در کشور به فرودستان نسبت به سایر اقشار جامعه ظلم بیشتری وارد شده است، من معتقدم که باید جلوی این ظلم گرفته شود و برای مقابله با این ظلم نیز باید دولتی ضدتورم روی کار بیاید.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: کشور در 33 سال گذشته بیش از 330 استاندار عوض کرده است. من برای توسعه جمهوریت معتقدم که باید هر استان استاندار خودش را انتخاب کند. من معتقدم تا 10 سال آینده باید بیش از 100 شهر آباد داشته باشیم؛ چرا که امروزه شاهدیم فقرا برای امرار معاش به شهرهای بزرگی از جمله تهران هجوم می‌آورند که این امر باعث به وجود آمدن کارتن‌خواب‌ها می‌شود، این امر باعث ایجاد فساد در شهرها می‌شود و من برای مقابله با این امر معتقدم که استان‌های بزرگی از جمله تهران را باید به استان‌های کوچک‌تری تبدیل کرد.

اهم اظهارات غرضی به نقل از ایسنا از این قرار است:

  • من معتقدم تهران را می‌توانیم به 6 استان کوچک‌تر تبدیل کنیم که استان‌های لواسانات و قرچک و ورامین از جمله این استان‌ها خواهند بود. من از این جهت این مبحث را مطرح می‌کنم که در تهران نمایندگان مردم با حداقل رای وارد مجالس می‌شوند. ما در آینده نیز شاهد خواهیم بود که برای شورای شهر فردی با پنجاه هزار رای انتخاب خواهد شد و این در شرایطی است که تهران جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر دارد.
  • من به مدت شصت سال است که به شهرستان‌ها سفر کرده‌ام و می‌دانم این کار فقط جنبه شخصی دارد و فایده عامی در این کار نمی‌بینم.
  • برخی با گفتن این مطلب که رای نمی‌دهم چرا که با فلان شخص و یا حزب مشکل دارم می‌خواهند نیامدن به پای صندوق‌های را توجیه کنند که این امر خلاف شرع است.
  • ما باید برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلافات پای صندوق‌های رای بیاییم؛ چرا که این اختلافات موجب طمع دشمن می‌شود. دشمن این اختلافات را تعمیق می‌بخشد و سپس اقدام به سوء استفاده از این اختلافات می‌کند.
  • متاسفانه در اقتصاد ایران رانت‌خوارهای بسیاری وجود دارند و متاسفانه قواعد این رانت‌خواری نیز روز به روز در حال افزایش است. چنانچه مردم به من رای دهند من می‌توانم با این رانت‌خوارها مبارزه کنم.
  • من از آن دسته از افراد نیستم که از طریق احزاب چند نفر از زنان را به مجلس ببرم و یا اینکه در کابینه‌ام وزیر زن قرار دهم و ادعا کنم که با این اقدامات خودم زن‌ها را قبول دارم. من معتقدم زن‌ها استعدادهای وسیعی دارند. من مایلم که این استعدادها و مهارت‌های آنها را افزایش دهم چرا که اگر مهارت‌های آنها افزایش یابد درآمد سرانه نیز افزایش می‌یابد.
کد خبر 218146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز