همشهری آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در محل کارشان بیشتر در معرض روشنایی طبیعی روز قرار دارند نسبت به دیگر همکاران خود، خواب شبانه‌ طولانی‌تر و عمیق‌تری دارند و در نتیجه در طول روز نیز بازده کاری آنها افزایش پیدا می‌کند.

office

پزشکان آمریکایی با تایید بر ارتباط بین قرار گرفتن در معرض روشنایی روز در محل‌های کار با خواب شبانه طولانی‌تر اظهار داشتند: کیفیت زندگی و کارآیی افرادی که خواب شبانه طولانی‌تر دارند به مراتب بهتر از افرادی است که شب‌ها کمتر می‌خوابند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندین تایمز، در مقایسه با کارمندانی که در محیط‌های کاری بدون پنجره کار می‌کنند، افرادی که از روشنایی روز برخوردارند به طور متوسط 46 دقیقه بیشتر در طول شب می‌خوابند. همچنین افرادی که در ساختمان‌های محل کارشان پنجره دارند به لحاظ جسمی فعال‌تر هستند.

در این بررسی دو گروه کارمند با یکدیگر مقایسه شدند که تعدادی از آنان در اتاق‌های بدون پنجره فعالیت می‌کردند و کیفیت سلامت، خواب و کارآیی هر دو گروه بررسی شد.

طراحی مناسب محیط‌های کاری و در نظر گرفتن فضاهایی برای کارمندان تا بتوانند از روشنایی طبیعی روز استفاده کنند می‌تواند در سلامت آنان نقش قابل توجهی داشته باشد و کارآیی و فعالیت آن‌ها را نیز افزایش دهد.

کد خبر 217973
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز