همشهری آنلاین: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما کشور ثروتمندی هستیم اما امروز دچار سوء تدبیر شده‌ایم، گفت: امروز کشور را بد اداره می‌کنیم و این روش اداره کشور نیست که اینقدر به مردم زحمت می‌دهیم.

محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در جمع مردم بجنورد با بیان اینکه خداوند بزرگ را شاکرم که امروز در جمع مردم نجیب، ولایتمدار و شهیدپرور استان خراسان شمالی حضور دارم، اظهار داشت: مردم این استان به جوانمردی، شجاعت، محبت، مهمان‌نوازی، صبوری و صداقت معروف هستند و این توفیق بزرگی برای بنده است که در جمع طوایف و اقوام مختلف مخصوصا مرزنشینان و برادران اهل سنت و ترکمن حضور دارم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بنده خراسانی هستیم و خوشحالم که امروز در جمع همرزمان و همسنگران خود حضور دارم، گفت: باید از ابتدای سخنان خود از همرزمان شهید خود یاد کنیم که هر زمان به استان خود می‌آمدیم دل ما به حضور آنان خوش بود. البته شاید خیلی از جوانان این شهیدان بزرگ را نشناسند اما این مردان مرد در دوران دفاع مقدس افتخار بزرگی را برای خراسان آفریدند.

قالیباف با تاکید بر اینکه می‌گوییم مردان مرد و افراد ولایتمدار به دلیل این است که سالیان سال با آنها در سخت ترین شرایط در پشت خاک‌ریزها حضور داشتم، افزود: ما در آن روزهای خون و‌ آتش یاران واقعی خود را شناختیم و فهمیدیم که این استان چه فرزندانی را تریبت کرده است.

وی تصریح کرد: امروز بنده و امثال بنده مکلف هستیم به دلیل دفاع از رشادت‌ها و خون‌های پاک ریخته شده و صدها سال مبارزه این مردم که توانست استقلال و آزادی را به ارمغان بیاورد و ما را از زیر یوغ استکبار خارج کند و به مسلمین عزت دهد، ما همین راه را ادامه دهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: امروز وظیفه داریم نظام مقدس جمهوری اسلامی را با همان اهداف و آرمان‌های امام (ره) که امروز رهبر معظم انقلاب همان پرچم را به دست دارند، پیش ببریم.

دولتی که گره از کار مردم بگشاید

قالیباف ادامه داد: امروز راهی جز این نداریم که برای حفظ انقلاب و نظام، این نظام، دولت و مجموعه اجرایی کشور را به یک دولت کارآمد تبدیل کنیم. امروز هرچقدر بگوییم می‌خواهیم از انقلاب دفاع کنیم و یا راه شهدا را ادامه دهیم و یا تابع ولایت باشیم، همه در یک جمله خلاصه می‌شود و این است که دولتی را بر سرکار بیاوریم که گره‌ای از مشکلات مردم باز کند و مردم را از پیچ و خم سختی‌ها نجات دهد و اگر این کار را نکنیم انقلابی واقعی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه راهی جز کارآمد کردن دولت نداریم، افزود: امروز بحث اشتغال، گرانی و تورم به موضوع غیر قابل تحمل در زندگی مردم تبدیل شده و باید با سرعت درمان شود. معتقدم امروز پیشرفت کشور انتخابی نیست بلکه یک ضرورت است و راهی جز این نداریم و اگر در این راه تلاش کنیم مجاهدت کرده‌ایم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که افرادی که در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمنان شکسته نشدند، امروز در مقابل حداقل خواسته فرزندان خود شکسته می‌شوند و این روش کشورداری نیست.

این روش اداره کشور نیست

قالیباف با بیان اینکه ما کشور ثروتمندی هستیم اما امروز دچار سوء تدبیر شده‌ایم، گفت: امروز کشور را بد اداره می‌کنیم و این روش اداره کشور نیست که اینقدر به مردم زحمت می‌دهیم.

وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و شرایط تحریم بیشتر مشکلات ما ناشی از سوء مدیریت است و تحریم‌ها سهم کمی را دارد. لذا نباید اجازه دهیم که کشور در مسیر بسته فعلی خود حرکت کند بلکه کشور نیازمند خون جدید در مسیر اجرایی خود است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با اشاره به اینکه بنده به عنوان محمدباقر قالیباف به کشور، انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدیون هستم، گفت: بنده یک روستازاده بیشتر نبودم و در روزهای اول جنگ در سن 17 - 18 سالگی تنها یک بسیجی معمولی بودیم، ولی در دوران دفاع مقدس، انقلاب، نظام و شهدا و جانبازان این فرصت را فراهم کردند که افرادی مثل بنده کار یاد بگیریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه اگر حضور جوانان در جنگ نبود موفق نمی‌شدیم، اظهار داشت: امروز بنده به شما جوانان دین دارم و راهی جز بازکردن راه ورود جوانان به عرصه اجرایی کشور را نداریم.

فرصت سازی برای نخبگان

وی افزود: امروز دشمن از عرصه اقتصادی به ما حمله کرده و فشار آورده و رویکرد خود را تغییر داده است لذا برای مبارزه با دشمن مهمترین دِینی که برعهده بنده است و می‌خواهم در صورت توفیق در دولت آینده انجام دهم، فراهم کردن فرصت برای جوانان و مردم است. بنده در زمان جنگ روستا زاده‌ای بیش نبودم که انقلاب فرصت حضور را برایم فراهم کرد و امروز بنده مکلفم همان فرصت را برای جوانان نخبه در سطوح مختلف دهه سوم و چهارم انقلاب فراهم کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه طرح دو ساله‌ای برای اقتصاد ایران طراحی کرده‌ام، اظهار داشت: بنده با تجربه‌ای که دارم هیچ‌گاه قول بی دلیل نمی‌دهم، امروز در کشور هیچ مدیری در تصمیمات بزرگ جرات نکرده که برای پروژه‌های بزرگ زمان‌بندی تعیین کند اما ما این قول را دادیم و نشان دادیم که نسل بچه‌های جهادی و نسلی که قدرت سیاسی پشت سرشان نبوده، می‌توانند به مردم قول بدهند و به قولشان نیز عمل کنند.

قالیباف تاکید کرد: ما از حضرت علی (ع) آموخته‌ایم که باید در دولت وقتی می‌خواهیم جامعه را اداره کنیم، دولتمردان مکلفند اول حقوق مردم را ادا کنند و بعد از آن حق دولت را از مردم طلب کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید همه تابع قانون باشیم و احقاق حقوق ملت از اولویت‌های اولیه است، گفت: در سالیان گذشته اصل‌هایی از قانون اساسی اجرا شده و بخش‌های دیگر اجرا نشده است که این انصاف نیست چرا که توجه به حقوق مردم از اولویت‌ها است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سخنان خود در جمع مردم بجنورد خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به برق امیدی که در چشم جوانان است، دست به دست هم دهیم آینده روشنی را برای کشورر و خانواده‌هایی که در زحمت و سختی هستند رقم بزنیم.

کد خبر 217951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز