همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: ثبت نام برای راه اندازی مراکز مشاوره و همسریابی تنها برای ازدواج دائم و تشکیل و تحکیم خانواده در میان نسل جوان است و هیچکدام از مراکز همسریابی که مجوزهای لازم را از وزارت ورزش و جوانان دریافت می کنند، حق فعالیت در حوزه ازدواج موقت را ندارند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مسعود امینی در تشریح فعالیتهای مراکز مشاوره با بیان این مطلب گفت: سایت‌های همسریابی که به صورت غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می دهند، هیچ ارتباطی با مراکز مشاوره و همسریابی که از وزارت ورزش و جوانان مجوزهای لازم را دریافت می کنند، ندارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این وزارتخانه معطوف به ازدواج دائم و تشکیل خانواده است نه ازدواج موقت، افزود: از نگاه وزارت ورزش و جوانان هر کس که می خواهد فعالیتهای مربوط به همسریابی و مشاوره ازدواج را انجام دهد باید در سامانه ثبت مراکز مشاوره، ثبت نام کرده و مجوزهای لازم را از این وزارتخانه دریافت کند.

امینی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی برای ثبت نام رایگان جوانان متقاضی ازدواج گفت: متقاضیان ازدواج در پایان ثبت نام در سایت، فهرستی از مراکز مشاوره‌ای را که از وزارت جوانان مجوز فعالیت دارند دریافت می کنند که متقاضی براساس استان و همچنین نزدیکی به مرکز مشاوره، آن را انتخاب کرده و پس از این مرحله ،اطلاعات فرد به صورت آن لاین در اختیار مرکز مشاوره قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سپس مرکز مشاوره با متقاضی تماس می‌گیرد. در گام نخست اطلاعات سجلی متقاضی با اطلاعات ثبت شده در سامانه تطبیق داده می شود تا هیچکس امکان سوء استفاده نداشته باشد. پس از این مرحله مشاوره های لازم در حوزه ازدواج به متقاضی ارائه و مشخصات همسر مورد علاقه متقاضی بررسی می شود و اگر مشاور تشخیص دهد که مشخصات دو متقاضی دختر و پسر بیش از 80 درصد با یکدیگر تناسب دارد، آنها را به هم معرفی کرده و از خانواده های آنها برای صحبت‌های مقدماتی دعوت می شود.

امینی درباره افتتاح سامانه ثبت نام متقاضیان ازدواج توضیح داد: سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است، اما احتمال می‌دهیم که سامانه برای دسترسی همه جوانان متقاضی از نیمه دوم تیرماه یا حداکثر در ابتدای مرداد ماه افتتاح شود. پیش‌بینی می‌کنیم در مرحله نخست حداقل یک تا سه میلیون متقاضی در سامانه ثبت نام کنند.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت و جوانان درباره فعالیت سایت‌های همسریابی غیرقانونی گفت: سایت‌های همسریابی هیچ توجیه قانونی و علمی ندارند. به عنوان مثال نمی توان به مشاوره های جوانی 18 ساله که تنها اندکی اطلاعات رایانه ای داشته و اقدام به راه اندازی سایت و جمع آوری بانک اطلاعاتی افراد می کند، اطمینان کرد، قطعاً مشاور ازدواج باید از یک سابقه کاری و پشتوانه علمی برخوردار باشد.

کد خبر 217902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز