همشهری آنلاین: اصغر فرهادی نشان عالی افتخاری «ورمیل» شهر پاریس را دریافت کرد.

کارگردان سینما

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، نشست خبری یازدهمین جشنواره فیلم "پاریس سینما" در حالی غروب روز پنجشنبه 16 خرداد در پاریس برگزار شد که اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده‌ اسکار با دریافت مدال عالی «ورمیل» مورد تقدیر قرار گرفت.

برگزارکنندگان این جشنواره همچنین در نظر دارند با نمایش ویژه دو فیلم «درباره‌ الی» و «جدایی نادر از سیمین»، از فرهادی تقدیر کنند.

جدیدترین ساخته «اصغر فرهادی» با عنوان گذشته» در بخش رقابتی شصت‌وششمین جشنواره کن به نمایش درآمد که جایزه بهترین بازیگر زن را برای «برنیس بژو» به همراه آورد و جایزه کلیسای جهانی را برای بهترین فیلم معنوی جشنواره دریافت کرد.

جشنواره فیلم «پاریس سینما» که امسال از 28 ژوئن تا نهم جولای (7 تا 18 تیر) یازدهمین دوره خود را برگزار می‌کند، همواره توجه خاصی به فیلم‌های نمایش یافته در جشواره کن داشته و امسال نیز با نمایش فیلم نامزد نخل طلای «ونوس در پوست خز»، آخرین ساخته رومن پولانسکی آغاز به کار خواهد کرد.

همچنین قرار است فیلم‌های «آبی گرمترین رنگ است»، برنده نخل طلای کن ساخته «عبدالطیف کشیش»، فیلم «کنگره» حاضر در بخش دو هفته کارگردانان کن و فیلم نامزد نخل طلای «جوان و زیبا» از فرانسوا اوزون نیز به نمایش گذاشته شوند.

از فیلم‌های شاخص بخش رقابت بین‌الملل جشنواره «پاریس سینما» می‌توان از «ILO,ILO» (برنده دوربین طلای کن) ساخته آنتونی چن‌ نام برد.

جشنواره امسال پاریس سینما به سینمای بلژیک توجه خاصی خواهد داشت و از «ناتاشا رینو ژاکلین لافوس» و «فیلیکس فن گرونیگن» نیز تقدیر خواهد کرد.

 

کد خبر 217743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز