گروه شهری: نخستین سری اتوبوس‌های شهری نسل جدید تولید داخل که از سوخت هیدروژن استفاده می‌کنند، طی مراسم ویژه‌ای با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تحویل مدیریت شهری شد.

متروباس‌

به گزارش خبرنگار همشهری، معاون شهردار تهران در مراسم رونمایی از اتوبوس‌های هیدروژنی گفت: تولید این اتوبوس‌ها به‌دست مهندسان و صنعتگران داخلی کاری بزرگ در راستای توسعه و پیشرفت کشور، خدمات‌رسانی به ملت شریف ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در زمینه «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» است.

سید جعفر تشکری هاشمی، تولید متروباس‌های داخلی را اقدامی عملی در نجات کشور از وابستگی به واردات خارجی دانست و افزود: علاوه بر این، تولید نسل جدید اتوبوس‌های پیشرفته گام مؤثری در راستای حل معضل حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود. وی با اشاره به اینکه امروز مردم کلانشهرهای کشور از آلودگی هوا رنج‌می‌برند و کیفیت پایین خودرو و سوخت جان شهروندان این شهرها را مورد تهدید قرار داده، اظهار کرد: علاوه بر خودرو و سوخت غیراستاندارد، سیاستگذاری‌های نامناسب در مورد حمل‌ونقل عمومی مزید بر علت شده و مشکلات موجود را تشدید کرده است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: مصرف سوخت خودروهای ما چندین برابر خودروهای روز دنیاست و متأسفانه کیفیت پایین خودروها و سوختی که ما مصرف می‌کنیم، شرایط را نامطلوب کرده است. وی با ابراز خوشحالی از تولید نخستین اتوبوس هیبریدی ایرانی به‌دست صنعتگران توانای استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز، اضافه کرد: از این به بعد شاهد حضور یکی از پاک‌ترین خودروهای حمل‌ونقل عمومی که در شهرهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ناوگان اتوبوسرانی تهران خواهیم بود.

تشکری هاشمی با تأکید بر سیاست شهردار محترم تهران درخصوص روی‌آوردن به کارهای زیربنایی در حل معضلاتی که جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد، گفت: کارهایی که زود به ثمر می‌نشینند، آثار آنها نیز به‌زودی از بین می‌روند اما مدیریت شهری تهران نشان داده کارهای زیربنایی را بر کارهای مقطعی ترجیح می‌دهد. وی با اعلام اینکه توسعه متروی تهران در 8سال اخیر تأکیدی بر نوع نگاه مدیریت شهری نسبت به مسائل شهر است، افزود: تهران 8سال پیش تنها 34کیلومتر متروی زیرزمینی و یک خط 45کیلومتری مترو از تهران تا کرج داشت اما در حال حاضر در تهران 140کیلومتر متروی در حال بهره‌برداری و 150کیلومتر متروی در دست ساخت داریم.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه در ناوگان متروی تهران از واگن‌های تولید داخل نیز استفاده می‌شود از فعالیت بیش از یک هزار دستگاه واگن در خطوط متروی تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر این، 120کیلومتر خطوط بی‌آر‌تی با 1200دستگاه اتوبوس تندرو در تهران مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است در این مراسم که رضا رحمانی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و احمد علیرضا‌بیگی استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند، از نخستین متروباس تولید داخل که به‌دست صنعتگران داخلی در تبریز ساخته شده و به‌زودی در خطوط بی‌آرتی پایتخت مشغول به خدمت‌رسانی می‌شود رونمایی‌شد.

کد خبر 217172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز