یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان زمین‌شناسی آمریکا از وقوع زمین‌لرزه‌ای به شدت 6.2 ریشتر در تایوان خبر داد.

براساس گزارش رویترز، این زمین‌لرزه 6.2 ریشتری دقایقی پیش در عمق 14.5 کیلومتری و در فاصله 38 کیلومتری از شهر تائی‌چانگ تایوان رخ‌ داده است. شدت این زمین‌لرزه در ابتدا 6.6 اعلام شد اما پس از مدتی به 6.2 ریشتر کاهش پیدا کرد. این زلزله برای بیش از یک دقیقه ادامه داشته است.

مرکز این زمین‌لرزه در نزدیکی شهرستان جنای در استان نانتو در مرکز تایوان بوده‌است.تلویزیون تایوان اعلام کرد وقوع این زلزله منجر به انفجار گاز در مرکز تایوان شده‌است اما جزئیاتی از این حادثه عنوان نکرده‌است. همچنین تاکنون اطلاعاتی از آمار قربانیان احتمالی این حادثه اعلام نشده‌است.

لرزش ناشی از این زلزله در پایتخت تایوان نیز احساس شده‌است. معمولا زلزله‌ای با چنین شدتی در کشوری مانند تایوان می‌تواند خسارت‌های بسیار شدیدی وارد آورد. تایوان یکی از مناطقی است که در نزدیکی حلقه آتش، حلقه‌ای از مناطقی که از فعالیت‌های لرزه‌ای بالایی برخوردارند، واقع شده است.

براساس گزارش سایت سازمان زمین‌شناسی آمریکا، انتظار وقوع پس‌لرزه نیز وجود دارد که احتمالا با شدتی کمتر این منطقه را خواهد لرزاند، اما پس‌لرزه می‌تواند به اندازه‌ای شدید باشد که بتواند ساختمان‌های ضعیف را تخریب کند. همچنین احتمال وقوع سونامی در مناطق ساحلی این کشور نیز پیش‌بینی شده‌است.

کد خبر 217071
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز