پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ماه مارس سال گذشته، بعد از این‌که نسخه‌ی اصلی زن، غذا و خدا با تیراژ اولیه‌ی یک میلیون و دویست نسخه منتشر شد

زن، غذا و خدا

زن، غذا و خداکتاب خیلی زودتر از آن‌چه انتظار می‌رفت در لیست پرفروش‌های دنبا، از جمله نیویورک تایمز قرار گرفت و در انتهای سال، رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون به انتخاب خوانندگان را به خود اختصاص داد.

کتاب ترکیبی است از روان‌شناسی، فلسفه، داستان و عرفان شرقی؛ حاصل تجربه‌ی سی ساله‌ی نویسنده در زمینه‌ برگزاری دوره‌های بازپروری و کارگاه‌های عملی ترک عادت‌های نادرست غذایی و پُرخوری.

با این حال، زن، غذا و خدا یک کتاب رژیم نیست، رژیم‌درمانی یک صنعت است، صنعتی که طبق آمار، سالانه شصت میلیارد دلار پول مردم عادی را روانه‌ی جیب تولیدکنندگان محصولات و دست‌اندرکاران این صنعت می‌کند. از طرفی، ناتوانی عموم افراد در رژیم‌درمانی نتیجه‌ای غیر از خرد شدن اعتماد به نفس‌شان ندارد.

رویکرد جِنین راس، بر عکسِ رژیم‌درمانی است؛ هر چیزی را که بدن‌تان می‌خواهد بخورید، طبیعت انسان طوری است که به طور غریزی نیازهای غذایی‌اش را نشان می‌دهد. گرچه ایده‌ی اصلی ساده‌انگارانه به نظر می‌آید ولی آمار، دلایل علمی، تجربیات نویسنده و گروه‌اش آن را ثابت می‌کند و راهکارهایی ساده ولی موثر پیش روی مخاطب می‌گذارد.

زن، غذا و خدا یک سال پس از چاپ کتاب اصلی، در 232 صفحه و با قیمت 9000 تومان توسط نشر آموت منتشر شده است.

کد خبر 216993
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز