همشهری آنلاین: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به فعالیت‌های مراکز حوزوی در برگزاری سالگرد 15 خرداد، از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی «بیداری اسلامی، دستاورد قیام خونین 15 خرداد 42» به‌مناسبت 15 خرداد در مدرسه فیضیه قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قم، نصرت‌الله لطفی، 11 خردادماه در دیدار ستاد مرکزی بزرگداشت پنجاهمین سالگرد 15 خردادماه با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی گفت: این همایش با همکاری دستگاه‌های مختلف در مدرسه فیضیه ساعت 10 صبح روز یکشنبه، 12خرداد با حضور جمعی از طلاب خارجی برگزار خواهد شد و آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این همایش به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ویژه پانزده خرداد، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، نیز کتابی را که با موضوع 15 خرداد چاپ نموده، میان زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) توزیع خواهد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، تصریح کرد: هیئات مذهبی در روز 15 خرداد، حضور پر رنگی در بیت امام راحل(ره) خواهند داشت و با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان مجددی می‌کنند تا این حضور زمینه‌ساز خلق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری در 24 خردادماه باشد.

لطفی با اشاره به اینکه 15 خرداد، نقطه شروع نهضت امام خمینی(ره) بوده و انقلاب اسلامی از شهر مقدس قم آغاز شده است، تصریح کرد: در این زمینه از مردم قم انتظار بیشتری وجود دارد زیرا روحانیت و مرجعیت و مردم قم، انقلاب اسلامی را از این نقطه شروع کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، تصریح کرد: علاوه بر مجالسی که در سطح محلات برگزار می‌شود، شب چهاردهم مجلسی از سوی رهبر معظم انقلاب به روال سنوات گذشته در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

لطفی با اشاره به اینکه نیمه خرداد امسال مقارن با شهادت امام موسی کاظم(ع) است، افزود: در این راستا، برنامه‌های ویژه‌ای در حرم کریمه اهل بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

به گفته وی ساعت 10 صبح روز چهارشنبه، 15 خردادماه همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) تجمع اقشار امت حزب الله در قالب هیئات مذهبی در میدان روح الله و سپس آغاز راهپیمایی توأم با عزاداری و سینه زنی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برگزاری مراسم ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد بسیاری از زائران 14 خرداد حرم مطهر امام خمینی(ره)، برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) به قم نیز سفر می‌کنند که به همین دلیل، علاوه بر شرکت مردم قم در مراسم 14 خرداد، میزبانی شایسته از زائران در راه بازگشت از حرم مطهر نیز باید صورت گیرد.

کد خبر 216963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز