همشهری آنلاین: رهبر فهرست العراقیه بار دیگر با متهم کردن المالکی به ناکارآمدی، و درخواست استعفای وی گفت: عراق در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته است.

ایاد علاوی

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ایاد علاوی، و نخست‌وزیر پیشین عراق با دیگر با انتقاد از نخست وزیر این کشور گفت: کشور در شرایط کنونی و به دلیل ناکامی دولت در عرصه‌های مختلف در معرض جنگ داخلی قرار گرفته و از هم‌اکنون نشانه‌های این جنگ پدیدار شده است.

علاوی با اعلام اینکه نوری المالکی، نخست وزیر عراق مسئول اصلی اختلافات سیاسی کنونی است از وی خواست تا از ریاست دولت کناره گیری کند.

در همین حال عزت الشاهبندر، از اعضای ائتلاف دولت قانون در واکنش به سخنان علاوی گفت: درخواست علاوی مبنی بر استعفای مالکی چیز جز ساز مخالف زدن نیست. علاوی در معادلات سیاسی کنونی عراق جایی ندارد.

از سوی دیگر، نوری المالکی از نیروهای امنیتی خواست تا روش‌های جدیدی برای تعقیب افراد تحت پیگرد ارائه دهند.

در بیانیه‌ای که بر روی سایت نخست وزیری عراق قرار گرفت، آمده است: نوری المالکی روز پنجشنبه با مسئولین امنیتی بغداد دیدار کرد و از آنها خواست تا برای دستگیری مجرمان شیوه‌های نوینی به کار ببندند تا قبل از ارتکاب جرم بتوان آنها را دستگیر کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که قرار است رهبران سیاسی عراق برای بررسی بحران‌ سیاسی این کشور امروز (شنبه 11 خرداد) با هم دیدار و گفتگو کنند.

کد خبر 216919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز