همشهری آنلاین: تونل 1717 متری امیر کبیر که قرار است سه راه امین حضور را به بزرگراه امام علی(ع) متصل کند تا پایان شهریور ماه تحویل شهروندان می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: عملیات سیویل (عمرانی) تونل امیر کبیر به اتمام رسیده و هم اکنون وارد بحث های هوشمند سازی، آی تی اس و تهویه شده ایم.

وی با بیان این که عملیات آر سی سی(بتن متراکم غلتکی ) در تونل امیر کبیر هم همانند تونل نیایش مورد استفاده قرار گرفت افزود: عملیات آر سی سی تونل امیر کبیر هم به اتمام رسیده و اکنون روکش آسفالت تونل در حال انجام است که تا چند روز آینده به پایان می رسد.

حسینی با اشاره به این که عمده کارهای باقی مانده در تونل امیر کبیر مربوط به موضوع هوشمند سازی و تهویه است اظهار کرد: به لطف خدا با وجود تحریم هایی که وجود دارد ما توانسته ایم عمده مشکلات را حل کرده و لوازم مورد نیاز را به کشور وارد کنیم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: امیدواریم که طبق قولی که شهردار تهران مبنی بر اتمام همه پروژه ها تا پایان این دوره از مدیریت شهری دادند تونل امیر کبیر هم تا پایان تابستان به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: کنترل برخی از عوامل از دست ما خارج است و ما تنها می‌توانیم به تخصص و توان اجرایی خود اکتفا کنیم با این حال طبق قول شهردار تونل امیر کبیر تا پایان شهریور تحویل شهروندان می شود.

پروژه ساخت تونل امیرکبیر در سال 88 در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا با تکمیل این طرح سه راه امین حضور به بزرگراه امام علی (ع) متصل شده و بار ترافیکی مرکز شهر به زیر زمین انتقال یابد.

کد خبر 216901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز