همشهری آنلاین: رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به تصویب اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به امور زنان گفت: ریل گذاری برای امور زنان در دستگاه‌ها مشروط به در اختیار گذاشتن بودجه‌ به این حوزه است.

مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: پس از جلسه‌ای که بانوان فرهیخته در خدمت مقام معظم رهبری بودند مرکز امور زنان و خانواده جلساتی را برگزار می‌کند که در این جلسه‌ها بر روی فرمایشات ایشان کار می‌شود تا برای تحقق آنها برنامه‌های عملیاتی تدوین کنیم.

وی ادامه داد: مبانی ماده 230 برنامه پنجم توسعه از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه زنان استخراج شده است و هم اکنون نیز فرمایشات ایشان به منظور تشکیل یک مرکز عالی برای رسیدگی به امور زنان و تحکیم جایگاه زن در خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز امور زنان خاطرنشان کرد: هم اکنون کارگروه‌هایی تشکیل شده است که در جهت عملی شدن منویات ایشان برنامه‌ و راهکارهای عملیاتی را ارائه دهند.

مجتهدزاده در خصوص اختصاص یک درصد بودجه به امور زنان در دستگاه‌های اجرایی گفت: اگر ماده 230 بخواهد محقق شود تا زمینه و بستر آن آماده نباشد هیچ کاری انجام نمی‌شود و اگر در هر دستگاهی بودجه وجود نداشته باشد نمی‌توانند برنامه‌های خود را عملیاتی کنند،در ماده 230، 14 حوزه در مباحث آسیب‌های اجتماعی و سلامت ،توسعه NGOها و سازمان‌های مردم نهاد مطرح شده است که همه نیاز به بودجه دارد و ریل گذاری که برای امور زنان باید در دستگاه‌ها انجام شود در حقیقت مشروط به در اختیار گذاشتن بودجه‌ها است.

کد خبر 216579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز