مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه براساس قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی دستیابی به سهم 75درصدی حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران پیش‌بینی شده است، گفت:

براساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، سهم مترو 30درصد، سهم اتوبوسرانی 25درصد و سهم تاکسیرانی 20درصد درنظر گرفته شده است. این در حالی است که در سال1391 سهم اتوبوسرانی از جابه‌جایی‌های شهر تهران به 24درصد افزایش یافت.

مسعود رنجبریان افزود: در این ارتباط، گسترش شبکه اتوبوسرانی عادی و تندرو، تکمیل برنامه‌های تجهیز اتوبوس‌ها به سامانه بلیت الکترونیک، استقرار سیستم مکانیزه پایش و برنامه‌ریزی و مدیریت ناوگان اتوبوسرانی، توسعه مشارکت بخش خصوصی و بهبود خدمات حمل‌ونقل را می‌توان در زمره محوری‌ترین فعالیت‌های اتوبوسرانی تهران در این سال بر شمرد.

رنجبریان تصریح کرد: بر این اساس مجموع طول خطوط اتوبوسرانی تندروی شهر تهران تا پایان سال1391 به حدود 114.2کیلومتر رسیده است که راه‌اندازی این خطوط موجب افزایش بهره‌وری ناوگان اتوبوسرانی شده، به‌گونه‌ای که تنها با 4درصد سهم از کل خطوط اتوبوسرانی، حدود 45درصد مسافران سامانه اتوبوسرانی از این طریق جابه جا شده‌اند. همچنین افزایش جابه‌جایی 211درصدی مسافران این سامانه نسبت به سامانه اتوبوس‌های معمولی، همگی نشان از کارایی 4برابری خطوط تندرو نسبت به خطوط عادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از جنبه عملکردی نیز بهره‌گیری از ظرفیت 6649 دستگاه اتوبوس در قالب 247 خط زمینه‌ساز جابه جایی بیش از 1.22میلیارد نفر مسافر در این سامانه شده است. همچنین شهرداری تهران در سال1391 در راستای افزایش رفاه عمومی و به‌کارگیری اتوبوس‌های مطابق با استانداردهای بین‌المللی، اقدام به خرید 375دستگاه اتوبوس دوکابین کرده است.

کد خبر 216450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز