همشهری آنلاین: شرکت ژاپنی فوجیتسو (Fujitsu) نسل جدیدی از فن آوری محیط ارتباطی کاربر (user interface) را توسعه داده است که ابتکار ویژه‌ای هم در زمینه بصری و لمسی به کاربران می‌دهد.

Fujitsu user interface technolog

مثلا می‌توانید یک سند کاغذی را زیر دستگاهتان قرار دهید، و دستگاه کاربر را قادر می‌کند که تصاویر و متون را فورا از طریق دو دوربین اسکن، انتخاب و ذخیره کند.

محیط ‌های ارتباطی لمسی جدید ابتکار عمل گسترده‌ای به مصرف کنده می‌دهند. شما می‌توانید با لمس رایانه اسکنی از داده‌هایتان داشته باشید. این اتفاق در حالی می‌افتد که مدارک کاغذی جای خود را به مدارک موجود در دنیای غیر مجازی می‌دهند.

یکی از محققان فوجیتسو می‌گوید: "فکر می‌کنم کاغذ همچنان استفاده خودش را دارد. امروز باید بین فضای دیجیتالی و یا کار با کاغذ، یکی را انتخاب کنیم. ما فکر می‌کنیم که می‌توان از مزایای هر دوی اینها بطور همزمان استفاده کرد."

 Fujitsu user interface technolog

این دستگاه قادر است فناوری‌های قدیمی را با دستگاه‌های مدرن، مثل تبلت و تلفن‌های هوشمند پیوند بزند.

فن آوری پردازش تصویری نیز می‌تواند در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، با اندازه‌گیری تغییرات روشنایی از صورت یک شخص و نسبت آن با جریان خون و همچنین سنجش نبض.

این فن آوری می‌تواند در لپ‌تاپ‌ و تلفن‌های هوشمند نصب شود.

فوجیتسو قبل از ارائه این تکنولوژی، در نظر دارد این سیستم جدید و نرم افزارهای مرتبط با آن را در محیط‌های واقعی تا سال 2014 ارزیابی کند.

کد خبر 216443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز