همشهری آنلاین: شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عنوان اول را در ارزیابی و رتبه‌بندی سالانه اپراتورهای تلفن همراه به دست آورد.

CELL PHONE

دکتر فرقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح فرایند ارزیابی اپراتورهای فعال در حوزه ICT گفت: به منظور حمایت از کاربران و اپراتورها و توسعه کیفی و کمی خدمات از طریق ایجاد فضای رقابتی سالم، ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورها به صورت سالانه، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی دکتر محمدعلی فرقانی افزود: در این ارزیابی اپراتورهای تلفن همراه با هفت معیار مدیریت و رهبری، منابع انسانی، نتایج کلیدی عملکرد، فرایندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و منابع و مشارکت با شاخص‌های مختلف سنجیده می‌شوند.

وی افزود: براساس این شاخص‌ها در سال جاری، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه اول و شرکت ارتباطات سیار ایران رتبه دوم را در ارزیابی اپراتورهای شبکه سیار کسب کردند و در حوزه اپراتورهای شبکه تلفن ثابت نیز رتبه اول به شرکت مخابرات استان قم و رتبه دوم به شرکت مخابرات استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره شاخص‌های ارزیابی اپراتورهای سرویس‌های فناوری اطلاعات اظهار کرد: اپراتورهای PAP و SAP نیز که رتبه‌های آنان در سومین جشنواره فاوا اعلام شد در چهار محور رضایتمندی کاربران و مشتریان با لحاظ نمودن کیفیت سرویس، قانونمداری و توسعه فرهنگ و ادبیات رگولاتوری، انجام تعهدات توسعه و اجرا و عملکرد شبکه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که بیشترین شاخص‌ها در این حوزه به رضایتمندی مشتریان اختصاص دارد.

از میان دارندگان پروانه SAP ، شرکت ارتباطات ماهواره‌ای سامان، شرکت پارس ارتباطات و شرکت آرین ماهواره و در میان دارندگان پروانه PAP، شرکت آریا رسانه تدبیر (شاتل)، شرکت پارسان لین ارتباطات و شرکت انتقال داده‌های آسیاتک به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در ارزیابی اپراتورهای سرویس‌های فناوری اطلاعات کسب کردند.

 

کد خبر 216342