همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات احداث 8 ایستگاه از مجموع 9 ایستگاه نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران در حال اتمام است گفت: در تلاشیم تا تست سرد نیمه جنوبی این خط را تا قبل از پایان خرداد ماه محقق کنیم.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در بازدیدی که اخیرا از خط 3 مترو تهران داشتیم ، شاهد پیشرفت روند احداث این خط به ویژه در نیمه جنوبی بودیم. چنانچه عملیات ساخت 8 ایستگاه از مجموع 9 ایستگاه نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران در حال اتمام است و مرحله نازکاری در این ایستگاه‌ها به زودی به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: عملیات لاینیگ تونل‌های بخش جنوبی خط 3 مترو نیز به جز بخش کوچکی به طور کامل انجام شده است و ریل گذاری در ین بخش هم در مسیر رفت صورت گرفته و در مسیر برگشت نیز در حال انجام است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه طی چند روز آینده دستگاه دستگاه حفار اتوماتیک نیمه جنوبی خط 3 مترو به شفت خود در خیابان ولیعصر (عج) می‌رسد گفت: با خروج این دستگاه از تونل بخش بالادستی چهارراه ولیعصر(عج) و اتصال دو بخش تونل در این بخش، امکان تست سرد نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خط 3 مترو تهران در نیمه جنوبی از بزرگراه آزادگان در تقاطع جاده ساوه آغاز می‌شود و تا چهارراه ولیعصر (عج) ادامه می‌باید گفت: عملیات اجرایی احداث در نیمه مرکزی و شمالی خط 3 مترو نیز همزمان در حال اجرا است چنانچه در نیمه شمالی این خط عملیات حفاری تونل و سازه نگهان در تمام طول مسیر صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران گفت:در تلاشیم که تا پایان سال 92 و یا اوایل سال 93 بخشی از نیمه شمالی خط 3 مترو تهران، حداقل حدفاصل بزرگراه شهید صیاد شیرازی تا بالاتر از بزرگراه همت را آماده بهره برداری کنیم.

وی افزود: روند توسعه خطوط مترو با شتاب خوب و قابل قبولی دنبال می‌شود چنانچه امیدواریم تا قبل از پایان خرداد ماه تست سرد نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران صورت گیرد و پس از طی مراحل تست گرم و بهره برداری آزمایشی از این بخش مترو بتوانیم تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید و نیمه نخست سال نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران را به طور کامل به بهره برداری رسانده و مسافرگیری در این بخش را محقق کنیم.

کد خبر 216107
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز