گروه شهری: سازه 2هزار تنی پل طبیعت به مراحل نهایی ساخت خود رسید و به‌زودی بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی کشور به روی مردم گشوده خواهد شد.

پل طبیعت

حجت‌الله ملاصالحی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در این‌باره گفت: وزن کلی سازه پل طبیعت 2هزار تن است و برای ساخت این پل که از شاخص‌ترین پل‌های کشور از نظر طراحی، اجرا و کارکرد است، 14هزار قطعه فولادی در ابعاد مختلف در ارتفاع 40متری زمین برشکاری، مونتاژ و نصب شده است. مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد خاطرنشان کرد:

با احداث پل طبیعت بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش و بنادر در غرب اراضی عباس‌آباد به هم متصل‌شده و در واقع پهنه‌های فرهنگی و گردشگری این مجموعه به هم می‌رسند. این پل به گفته ملاصالحی 7هزار مترمربع مساحت دارد و با تکمیل آن شهرتهران صاحب نماد جدیدی می‌شود که مفاهیم کاربردی پل‌های شهری، گردشگری شهری و همزیستی با محیط‌زیست پیرامون را متحول خواهد کرد. وی مدت زمان احداث سازه پل را کمتر از دوسال عنوان کرد و افزود:

باتوجه به شاخص‌های فنی پروژه، مسائل بین‌المللی و همچنین پیچیدگی‌های طرح و معارضین ترافیکی و تأسیساتی، فعالیت‌های عمرانی با دشواری‌های زیادی روبرو بود که در نهایت با تلاش و همت متخصصان ایرانی و توان بومی این دشواری‌ها برطرف شده است. مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد افزود: برای احداث این پل 3طبقه بیش از 102کیلومتر جوشکاری در سخت‌ترین شرایط جوی و محیطی و در کل 6200مترمکعب بتن‌ریزی انجام‌شده که با درنظرگرفتن نوع سازه و کارکرد آن در سطح کشور کم نظیر است.

کد خبر 216037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز