همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،گفت: صبر در بی‌مهری‌ها، تحمل شرایط سخت و دشوار هجمه‌ها و بمباران تخریب‌ها و اهانت‌ها، را از قرآن آموخته‌ام و آن را یک اصل اسلامی می‌دانم، به‌ویژه این‌که این صبر و استقامت در راه اصلاح، منافع و مصالح اسلام و مکتب اهل بیت(ع) باشد.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی جمعیت فدائیان اسلام با بیان این مطلب و با تبریک ایام ولادت حضرت علی (ع) و روز مقاومت و پایداری دزفول قهرمان به ویژه به مردم استان خوزستان، در پاسخ به ابراز تأسف حاضران در مورد مسائل اخیر ردّ صلاحیت‌ها، افزود: بنده هیچ‌گاه در طول عمرم به دنبال پست و مقامی نبوده‌ام و همواره مانند یک سرباز در خدمت انقلاب اسلامی و نظامی بوده‌ام که همراه با خیل عظیم مردم و دیگران به رهبری امام(ره) در راه تحقق آن مبارزه کرده و مصائب و رنج‌ها کشیده‌ام.

وی با تأکید بر این‌که تا جایی که مکلف به صبر و بردباری باشم، تحمل می‌کنم، در پاسخ به سؤالی در مورد دلایل عدم تحمل وی توسط برخی افراد یا جریان‌ها که افراطی خوانده شدند، گفت: بخشی از این بداخلاقی‌ها یا مخالفت‌ها، ناشی از تفاوت دیدگاه بنده در مورد نگاه اسلام به حقوق شهروندی با برخی از افرادی است که تحمل این دیدگاه را نداشته و این موضوع سابقه‌ای به طول عمر انقلاب اسلامی دارد.

هاشمی افزود: در این خصوص مسائل و اسرار زیادی وجود دارد که اسرار نظام است و باید حفظ شود. در دوره‌ای که ریاست مجلس شورای اسلامی را به عهده داشتم، اختلاف در تصویب قوانین بین شورای نگهبان و مجلس به حدّی رسید که در امور تقنینی کشور، نوعی بن‌بست ایجاد شدکه همین امر موجب شد امام(ره) دستور تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رفع اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس را صادر کردند که در آن زمان نوعی بن‌بست‌شکنی بود که هنوز هم ادامه دارد.

وی گفت: کسانی که در دوران مبارزه حضور نداشتند و رنج و مشکلات مردم را نچشیده‌اند، امروز هم حضور مردم در عرصه‌ها را جدی نگرفته و احساس می‌کنند، هر آنچه که آنها از اسلام می‌فهمند باید ملاک رفتار و منش کشورداری باشد.

وی با اشاره به افتراق پیش آمده در کشور بین جناح‌های موسوم به اصولگرا و اصلاح‌طلب گفت: هرچند این دسته‌بندی‌ها لفظی و در حد اسم است و چپ‌های دیروز، راست‌های امروزند و بالعکس، ولی باید کشور را به سمت وحدت و نزدیک‌تر شدن این صف‌بندی‌های جناحی هدایت کرد تا نظام از ناحیه تهدیدات و تحریم‌های خارجی و افراطی‌گری‌های داخلی آسیب نبیند.

کد خبر 215797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز