همشهری آنلاین: پیشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید: یک بحث در انتخاب رؤسای کمیته‌های باشگاه است، ما به احترام دولت که فتح‌الله‌زاده را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد، او را قبول داریم.

حسن روشن

حسن روشن نامی آشنا برای اهالی فوتبال ایران است، نه تنها به دلیل حضور چندین ساله در خط آتش استقلال و تیم ملی ایران بلکه وی بیشتر به علت مواضع و انتقادهای تند و تیزش نسبت به مدیرعامل باشگاه استقلال شناخته شده است.

روشن در یک گفت‌وگو به صراحت از نبود ارتباط حسنه خود با مدیرعامل استقلال می‌گوید و معتقد است زیان حضور افرادی چون فتح‌الله‌زاده بر پیکره فوتبال بیش از فواید آن است.

پیشکسوت همیشه ناراضی استقلال برخی تصمیمات فتح‌الله‌زاده را غیرقانونی و سرخود می‌داند و معتقد است در باشگاه رقیب اینگونه عمل نمی‌شود.

وی رفتار مدیرعامل استقلال در قبال ناصر حجازی، دروازه‌بان و سرمربی فقید این تیم را ظلم بزرگی می‌داند و می‌گوید: فتح‌الله‌زاده یا باید اصلاح شود یا از این تیم برود.

روشن در حالی که قلعه‌نوئی را هم از تیغ تیز انتقاد بی‌نصیب نمی‌گذارد، معتقد است با ماندن فتح‌الله‌زاده قلعه‌نوئی از استقلال خواهد رفت.

روشن تأکید می‌کند: فتح‌الله‌زاده و تمام کسانی که او در سمت‌های مختلف باشگاه منصوب کرده است باید با همدیگر از استقلال جدا شوند.

  • در حال حاضر روابط شما با فتح‌الله‌زاده چگونه است؟

ما هیچگاه با هم خوب نبودیم، چند روزی هم که صلح بین ما برقرار شده بود به خاطر دیگران بود که ما را آشتی دادند وگرنه بعد از آن دوباره به حالت سابق بازگشتیم.

  • اساس اختلاف شما با یکدیگر سر چه موضوعی است؟

ببینید، ضرر این آدم‌هایی که در این پست‌ها قرار دارند بیشتر از فایده‌شان است، من می‌خواهم به وسیله شما از ایشان بپرسم چرا و چطور 18 میلیارد تومان هزینه می‌کند تا فقط تیم باشگاه را قهرمان کند؟

ما از پرسپولیس رویانیان تعریف کردیم چون در حال پیاده‌سازی دو اصل مهم در باشگاه خودش است. رویانیان به بحث تولیدات باشگاه که همان آکادمی است توجه می‌کند و در کنار آن احترام به پیشکسوت را هم در دستور کار قرار داده است.

زمانی که این دو مسئله در کنار یکدیگر قرار بگیرند تیم هم درست می‌شود، الان استقلال قهرمان لیگ شده است ولی با یک تیم بدون تعصب و تنها با اتکا به پول.

  • اما فتح‌الله‌زاده می‌گوید ما بودجه‌ای برای هزینه کردن نداریم.

اگر بودجه ندارد چرا سرکار است، من از آقای فتح‌الله‌‌زاده می‌پرسم اگر فردا روزی باشگاه استقلال خصوصی شد و مجانی تیم را به او دادند، باز هم اینطور ریخت و پاش می‌‌کند؟ به هیچ‌عنوان.

یک بحث دیگر در انتخاب رؤسای کمیته‌های باشگاه است، ما به احترام دولت که فتح‌الله‌زاده را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد، او را قبول داریم. اما کمیته‌های باشگاه نباید قائم به شخص بوده و فتح‌الله‌زاده آنها را شخصا انتخاب کند.

به عنوان مثال آقای علی جباری که همه ما به او احترام می‌گذاریم از طرف مدیرعامل رئیس کمیته پیشکسوتان شد در حالی که وی حق چنین کاری را ندارد.

پیشکسوتان باشگاه باید جمع شده و با رأی‌گیری رئیس کمیته را انتخاب کنند. همینطور مسئولان کمیته‌های فنی و انضباطی را باید اعضا انتخاب کنند.

شما پرسپولیس را نگاه کنید اگر رویانیان برود کسی نمی‌تواند رؤسای کمیته‌ها را بردارد چون به شکل قانونی انتخاب شده‌اند. اما در استقلال اگر فتح‌الله‌زاده برود که باید برود، امثال علی جباری و معاونان باشگاه و تمام کسانی که مدیرعامل منصوب کرده است هم باید همراه با او بروند.

  • شما با وزارت ورزش در خصوص این مسائل و لزوم کنار گذاشتن مدیرعامل مذاکره‌ای نداشته‌اید؟

ما که داریم می‌گوییم به رسولی‌نژاد معاون وزیر هم اینها را تأکید کرده‌ایم، جالب است در زمان انتخاب قلعه‌نوئی به عنوان سرمربی تیم، خود آقای رسولی‌نژاد به عنوان معاون وزیر ورزش و رئیس هیئت مدیره تصمیم به استخدام این سرمربی گرفت.

بعد که فتح‌الله‌زاده گفت؛ من مدیرعاملم و من باید سرمربی را بیاورم به او گفته شد شما حرف نزن، قلعه‌نوئی باید باشد شما اگر می‌خواهی بمان و اگر نمی‌خواهی برو، فتح‌الله‌زاده هم که میز و صندلیش را دوست داشت ماند.

  • شما انتقاداتی هم به قلعه‌نوئی وارد کرده بودید...

بله من منتقد ایشان هم هستم و معتقدم کسی که منتقد داشته باشد، موفقتر است. درست است که وی زحمت کشید و تیم را قهرمان لیگ برتر کرد اما وقتی در بازی دوستانه باشگاه از پسرش در ترکیب تیم استفاده می‌کند باید از او انتقاد کرد.

اگر در کنار پسر خودش از چند جوان دیگر در ترکیب استفاده می‌کرد کارش قابل توجیه بود ولی اینکه بخواهد 10 بازیکن جوان را کنار بگذارد و از پسر خودش استفاده کند تا به قول خودش شرابخوار نشود کار اشتباهی است.

هرچند معتقدم بیشتر مشکلاتی که برای قلعه‌نوئی و استقلال پیش آمد به دلیل وجود فتح‌الله‌زاده است. چرا تیمی که قهرمان لیگ برتر شده و در کورس رقابت‌های قهرمانی آسیاست تا این حد مشکلات ندارد در حالی که همه باید خوشحال باشند، اما اینگونه نیست.

الان در باشگاه استقلال همه با هم درگیر هستند، ما هم که می‌خواهیم حرف حق بزنیم سریع می‌روند و شکایت می‌کنند. دقیقا مثل بچه مدرسه‌ای‌هایی که وقتی زورشان به آن طرف دعوا نمی‌رسد، فحش می‌دهند!

یک مطلب دیگر در خصوص ناصر حجازی است. معتقدم بزرگترین ظلم را فتح‌الله‌زاده در حق ناصر حجازی مرتکب شد و خودش هم به این قضیه معترف است. انسان یک‌بار مرتکب اشتباه می‌شود. اما مدیرعامل استقلال 3 بار حجازی را از استقلال اخراج کرد و هر بار او را بازگرداند. با این وضعیت نمی‌شود کار کرد. فتح‌الله‌زاده یا باید درست شود یا برود.

  • در مورد دعوت نشدن مهدی رحمتی به تیم‌ملی چه نظری دارید؟

این حق طبیعی سرمربی تیم‌ملی است و او می‌تواند هر تصمیمی که به سود تیم باشد را اتخاذ کند.

  • عذرخواهی رحمتی کفایت نمی‌کرد؟

البته مسئله عذرخواهی نیست. اما به نظر من کار کی‌روش هم ایراد دارد چون برنامه‌هایش را به مردم نمی‌گوید. چرا رحمتی از تیم ‌ملی کنار کشید و چه چیزی را گفته بود، ما نمی‌دانیم. مربیان قبلی تیم‌ ملی مردم را از برنامه‌های تیم آگاه می‌کردند اما ما در حال حاضر هیچ خبری از تیم‌ ملی نداریم.

  • برخی‌ معتقدند قلعه‌نوئی برای استقلال کلاس می‌گذارد، درست است؟

خوب وقتی مربی تیم را قهرمان می‌کند حق دارد کلاس هم بگذارد.

  • و سؤال آخر فکر می‌کنید قلعه‌نوئی در استقلال می‌ماند؟

بعید می‌دانم. مشکلش با مدیرعامل تیم است و اگر فتح‌الله‌زاده بماند قلعه‌نوئی می‌رود.

کیوان قاسمی - فارس

کد خبر 215517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز