مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی از شهرها با مشکل زاد و ولد حیوانات خیابانی، شهرهای دیگر با میزان بالای جرم و جنایت و برخی دیگر با مسئله گرانی مسکن مواجه هستند، اما مشکلی که شهر دبی با آن روبرو است از نوع دیگری است.

چند سالی است که دوبی با مشکل غیرمعمول شمار زیاد ماشین‌های اسپورت پیشرفته روبرو است که در پارکینگ ماشین فرودگاه و در کنار خیابا‌ن‌های در سراسر شهر در زیر لایه‌های ضخیمی از گرد و غبار به حال خود رها شده‌اند.

car

در دبی و سایر شهرهای امارات متحده عربی علاقه مفرطی به ماشین‌های آخرین مدل  وجود دارد. اما دبی روزهای سختی را می‌گذراند. هنگامی که دبی کانون اقتصاد نفت و مرکز بازار شکوفای املاک بود، خارجی‌ها به خصوص بریتانیایی‌ها در این بازار داغ سرمایه‌گذاری کردند.

car2

خارجی‌های تازه ثروتمندشده در این دوران آخرین ماشین‌های اسپرت ایتالیایی و آلمانی را برای تکمیل کردن سبک زندگی میلیونری‌شان خریدند- و بعد بحران اقتصاد جهانی رخ داد و حباب ثروت همه این افراد ترکید.

شمار زیادی از زیباترین ماشین‌های ساخته‌شده تا به حال از هنگام سقوط مالی دبی در هر سال بوسیله افراد خارجی‌ و محلی به حال خود رها ‌شده‌اند چرا که انها در مواجهه با بدهی‌های کمرشکن گریخته‌اند. صاحبان هراسان این ماشین‌ها که توان پرداخت بدهی‌های سنگین‌شان را ندارند (عدم پرداخت بدهی یا حتی برگشت یک چک در دبی تخلف کیفری محسوب می‌شود)، با حداکثر سرعت خود را به فرودگاه می‌رسانند، ماشین‌های‌شان را در پارکینگ فرودگاه رها می‌کنند و با پرواز بعدی از دبی خارج می‌شوند و هرگز باز نمی‌گردند.

car3

ماشین‌های فراری، پورشه، بی ام و و مرسدس مرتبا در پارکینگ فرودگاه بین‌المللی دبی رها می‌شوند و در برخی از آنها اسناد بدهی و یادداشت عذرخواهی روی شیشه جلو رها شده‌اند و در برخی دیگر کلیدهای ماشین هنوز درون جاسوئیچی قرار دارد.

سال گذشته یک ماشین "فراری انزو"، یکی از تنها چهارصد ماشین تولیدشده از این مدل، بوسیله پلیس در یک پارکینگ ماشین پیداشد که چندماهی بود داشت خاک می‌خورد.

car4

این ماشین چند میلیون دلاری در یک حراجی در کنار سایر فراری‌ها، رنج روورها و مرسدس‌های گردآوری‌شده ازکنار خیابان‌ها به فروش گذاشته شد.

ساکنان شهر از ماشین‌های خاک‌گرفته که فضاهای پارک کردن را د رفرودگاه پرکرده‌اند و در بیرون باشگاه‌های کشتی‌های تفریحی‌ گران‌قیمت‌شان به جای مانده‌اند شکایت دارند- به گفته آنها این ماشین‌ها منظره محل را خراب می‌کنند -اما جنبه مثبت قضیه این است که امکان خرید فراری با تخفیف پیدا می‌شود!

کد خبر 215499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز