همشهری آنلاین: مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نحوه تحت پوشش قرار گرفتن بیمه بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی "زنان خانه‌دار" را توضیح داد.

بیمه زنان

به گزارش خبرنگار«اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد حسین زدا با بیان اینکه تمامی زنان خانه‌دار با کمتر از 45 سال سن می‌توانند بیمه شوند و از پوشش بیمه‌ای استفاده کنند، اظهار کرد: سه نوع مدل پوشش بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی برای زنان خانه‌دار وجود دارد که بیمه بازنشستگی، بازنشستگی و فوت، بازنشستگی و فوت و ازکارافتادگی را شامل می‌شود.

وی افرود: نرخ هریک از این سه مدل بیمه به علت میزان پوشش با دیگری فرق دارد و زنان خانه‌دار مختارند هریک از این سه مدل پوشش بیمه‌ای را انتخاب کنند.

به گفته زدا، زنان خانه‌دار به محض رسیدن به سن بازنشستگی در شغل خانه‌داری بازنشسته می‌شوند و سازمان تامین اجتماعی به آنها حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند.

مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در مورد چگونگی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن زنان خانه‌دار اظهار کرد: تمامی زنانی که کمتر از 45 سال سن دارند می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی وشناسنامه به واحد امور بیمه شدگان نزدیک‌ترین شعبه محل سکونت خود مراجعه کرده و فرم قرارداد تهیه شده را ملاحظه کرده و به امضا برسانند.

زدا در پایان عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی تمامی زنان خانه‌داری را که تمایل دارند در آینده از سیستم بازنشستگی و تمامی مزایای آن استفاده کنند، تحت پوشش قرار می‌هد و بیمه زنان خانه‌دار با تحت پوشش قرار دادن این افراد تحت عنوان زنان خانه دار از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 215189
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز