همشهری‌آنلاین: چهل ‌و پنجمین شماره ماهنامه ایران‌شناسی و ایران‌گردی سرزمین‌من ویژه تهران‌گردی در خردادماه 92 منتشر شد.

سرزمین‌من

چهل ‌و پنجمین شماره ماهنامه سرزمین‌من این شماره مجله که به گشت و گذار در پایتخت اختصاص دارد، همراه با 22 پیشنهاد برای تهران‌گردی در سراسر پایتخت، روانه بازار شده است.

در این شماره از ماهنامه سرزمین‌من، راهنمای جامعی برای گردشگری تمام مناطق شهر تهران، در قالب 22 بسته سیاحتی منتشر شده که شهروندان و گردشگران توسط آن با جذابیت‌های تاریخی و طبیعی و دیدنی‌های مختلف مناطق 22 گانه پایتخت آشنا می‌شوند.

این نخستین بار است که در تاریخ مطبوعات ایران، چنین راهنمای جامعی برای گردش در شهر تهران تهیه شده است، راهنمایی که با عکس‌های چشم‌نواز و کمتر دیده‌شده از امروز پایتخت همراهی شده‌اند.

در این شماره، که تعداد صفحات آن نسبت به شماره‌های گذشته افزایش یافته، راهنمای بازید از موزه‌ها، بناهای تاریخی، بوستان‌ها، زیارتگاه‌ها و بناهای مذهبی، مناطق تفریحی و فرهنگی، مراکز خرید و غذاخوری‌های معروف هر منطقه و همین‌طور مسیرهای دسترسی و تلفن‌های ضروری و دیگر اطلاعات موردنیاز در هر منطقه در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

گردشگران می‌توانند با استفاده از مطالب این شماره از سرزمین‌من، مناطق زیارتی، سیاحتی، تاریخی‌، طبیعی و تفریحی در هر منطقه را بشناسند و برای گردش در تهران برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

علاوه بر این راهنماهای 22 گانه، این شماره از مجله در بخش تاریخ خود یک گزارش با عنوان خاطرت تهران دارد که به قلم دکتر سیداحمد محیط طباطبایی ـ تهران‌شناس معروف ـ نوشته شده است. این گزارش همراه است با عکس‌های تاریخی از مکان‌های مهم پایتخت است که سال‌ها پیش توسط «محمود پاکزاد» عکاسی شده است.

شماره 45 ماهنامه ایران‌شناسی و ایران‌گردی سرزمین‌من، در 116 صفحه، به سردبیری رضا مختاری و با قیمت 3هزار و 500 تومان به صورت تمام رنگی و گلاسه منتشر شده است. تلفن تحریریه سرزمین‌من: 02184321735

کد خبر 215162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز