همشهری آنلاین: رضا صادقی در کنسرت دیشب‌اش گفت: زمانی احساس کردم که درهای دنیا به رویم بسته شده اما در آن لحظات خدا را دیدم که به من گفت: نترس، بمون و بخون. پس من قطعه "همین" را به افتخار همه آنهایی که غیر از خدا از هیچکس نمی‌ترسند می‌خوانم.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این کنسرت که دیشب شنبه 28 اردیبهشت‌ماه توسط موسسه آوای هنر تهیه‌کننده آلبوم "همین" در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، رضا صادقی و گروه "مشکی‌پوشان" با قطعه "داشتم فراموشت می‌کردم" اجرای خود را آغاز کردند. البته قبل از ورود با تشریفات این خواننده نوشته‌ای در سه پرده بزرگ مستقر روی صحنه نمایان شد که بیان‌کننده برخی از گلایه‌های وی درباره حاشیه‌های چند ماهه گذشته خود با تهیه‌کنندگان آلبوم‌های قبلی بود.

و عشق هنوز هم یکرنگ است

در این نوشته آمده بود: "باز هم ما و شما به رغم خارهای بیابان هر چند با پاهای زخمی اما با ایمان روی صحنه ایستاده‌ایم. حضور شما لبخندخدای را ماند که تا بود و هست در کنار ما ماند. هستیم با زخمه‌های سازهایمان برای ماندنی شدن. آنچنان که دریا و آسمان و موسیقی همیشه با ما و ماناست. هر آنچه لبخند از مشکی‌پوشان تقدیم به دوستان ساده و صبورم. و عشق هنوز هم یکرنگ است. فقط همین."

بعد از اجرای قطعه اول کنسرت که مربوط به کارهای قبلی این خواننده بود، وی خطاب به تماشاگران گفت: چقدر خوشحالم که در عصری زندگی می‌کنم که شما در آن حضور دارید. درود بر همه شما که نشان دادید یک ایرانی اصیل هستید و همیشه در همه لحظاتی که حس کردم تنها هستم به داد من رسیدید.

وی همچنین قبل از اجرای قطعه دوم کنسرت با تجلیل از مقام هنری همایون خرم، ناصر عبداللهی، احمد شاملو، فروغ فرخزاد و عسل بدیعی از تماشاگران خواست تا به افتخار این هنرمندان و همه پدر و مادرهای دنیا 15 ثانیه دست بزنند.

صادقی در حین تشویق تماشاگران گفت: خیلی‌ها به من می‌گویند که از ایران برو. اما من کجای دنیا می‌توانم تماشاگرانی مثل شما را داشته باشم. فضای هنری این کشور در بعضی اوقات دچار به هم‌ریختگی می‌شود اما شما تنها کسانی هستید که در این اوقات دست از حمایت هنرمندان بر نمی‌دارید.

نترس، بمون، بخون. فقط همین

این خواننده بعد از اجرای قطعه "بده دستاتو به من" که آن را تقدیم به بانوان ایرانی کرد اولین قطعه آلبوم جدید خود را اجرا کرد. وی در مقدمه اجرای این قطعه گفت: زمانی احساس کردم که درهای همه دنیا به روی من بسته شده اما در آن لحظات خدا را دیدم که به من گفت: نترس، بمون و بخون. البته به شما هم پیشنهاد می کنم هر وقت در چنین تنگناهایی قرار گرفتید خدا را فراموش نکنید. پس من قطعه "همین" را به افتخار همه آنهایی که غیر از خدا از هیچکس نمی‌ترسند می‌خوانم؛ فقط همین.

"بخند" هم عنوان قطعه دیگری از آلبوم جدید رضا صادقی است که در این برنامه با تنظیمات جدید اجرا شد. این در حالی است که در این کنسرت خبری از اجرای قطعات محبوب آلبوم "وایسا دنیا" نبود. البته صادقی در طول اجرای برنامه که تحت تدابیر شدید تیم حفاظتی‌‌اش برگزار شد، تلاش خود را انجام می داد تا با صحبت‌های هیجان آور تماشاگران را با خود همراه کند.

او در بخش دیگری از این کنسرت همچون رویه کنسرت‌های اخیر پاپ بار دیگر با جداسازی طرفداران استقلال و پرسپولیس نهایت تلاش خود را کرد تا رنگ مورد علاقه وی به تماشاگران معرفی شود اما در نهایت فقط گفت: من فقط مشکی را دوست دارم.

دوست داشتم مهمان پرده نقره‌ای سینما باشم اما..

"مشکی رنگ عشقه"، "بی خداحافظی"، "زندگی یک نقطه است" و "کفش آهنی" قطعات دیگری بودند که رضا صادقی و گروه مشکی پوشان در این کنسرت آنها را اجرا کردند. وی قبل از اجرای قطعه "بی‌خداحافظی" گفت: مدتی بود که دوست داشتم مهمان پرده نقره‌ای سینما باشم که بالاخره با حضور در فیلم سینمایی "بی‌خداحافظی" میسر شد. البته خوب و بد این فیلم بماند برای بعد. اما آنچه برای من در این فیلم خیلی مهم بود ترانه ای بود که دوست داشتم آن را یک روز در کنسرت‌هایم اجرا کنم که امروز به لطف پنجه های پیانوی پویا نیک‌پور و ویولن میلاد عالمی توفیق دارم که لبخند را در کنار شما حس کنم.

قطعه‌های "عاشقتم" و "روم نمی شه"، "عشق می ورزم" و "از همه دنیا دل بریدم" هم از ترانه های بعد کنسرت گروه مشکی پوشان به خوانندگی رضا صادقی بود که در دومین شب از اجرای کنسرت دو روزه وی در برج میلاد برای علاقه‌مندان اجرا شد.

حسین شریفی نوازنده ترومبون، رضا آذرنژاد نوازنده ترومپت، علیرضا میرآقا نوازنده ترومپت، مجید ترکاشوند نوازنده ساکسیفون، میلاد عالمی نوازنده ویلن، دارا دارایی نوازنده گیتاربیس، علی شهبازی نوازنده گیتار الکتریک، فاضل پیش نوازنده کلاسیک، ناصر رحیمی و سعید صارمی نوازنده‌های پرکاشن، امیر شهابی نوازنده کیبورد، آرش مقدم نوازنده درامز و پویا نیک پور رهبر ارکستر و پیانوی این کنسرت بودند.

کد خبر 214944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز