همشهری آنلاین: عضو شورای فرهنگی- اجتماعی زنان گفت: نبود عزم جدی در میان مسئولان و توجیه نبودن آنها در خصوص اهمیت موضوع زن و خانواده باعث شده است تا دولت‌ها عملکرد خوبی در حوزه زن و خانواده نداشته باشند.

نوبخت

منیره نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: افرادی که برنامه‌ها و پیشنهادات زیادی در حوزه زنان دارند نمره خوبی به عملکرد دولت درخصوص امور بانوان به دولت‌ها نمی‌دهند واقعیت این است که دولت دهم نیز نمره خوبی نمی‌گیرد.

وی در خصوص موانع موجود در راه برنامه‌های حوزه زنان،ادامه داد: عزم جدی در دولت‌ها برای پیشبرد امور زنان وجود ندارد و مسئولان در مورد اهمیت موضوع زنان و خانواده توجیه نشده اند و چون اهمیت و عزم جدی در دولت‌ها برای پرداختن به موضوع زنان و خانواده وجود نداشته است مقام معظم رهبری خودشان وارد این قضیه شده‌اند و با داشتن جلسات متعددی راهکارهای عملیاتی را در این حوزه ارائه کرده‌اند.

نوبخت تصریح کرد: امیدواریم صحبت‌های مقام معظم رهبری طلیعه روشنی برای مسئولان باشد و زمینه ایجاد تحول در این عرصه باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که در دولت‌های گذشته مدام آن را گفته بودیم ولی به آن توجهی نشد این بود که در بخش اجرایی به یک سازوکار قوی با مرکزیت سطح بالا و قوی نیاز داریم و پیشنهاد معاونت برای امور زنان را ارائه دادیم و گفتیم اگر بحث زنان و خانواده بحث مهمی است که در اولویت‌های اول کشور است ما باید یک معاونت در ریاست جمهوری و یک مهندسی در بخش اجرا داشته باشیم که در این راستا نقش و جایگاه زن اولویت داشته باشد و تحقق این مهم به وجود یک مرجع عالی نیاز دارد.

عضو شورای فرهنگی زنان ادامه داد: در دولت‌های مختلف اعضای مرکز امور زنان و خانواده زحمات زیادی را متحمل شدند اما زحمات آنها به نتایج مطلوبی نرسیده است.

وی در خصوص اولویت‌های دولت‌ آینده در حوزه زنان گفت: دولت آینده باید در حوزه اجرایی معاونت سطح بالایی را برای این موضوع تعبیه کند و با تدابیر و سازوکارهای لازم برنامه‌های خوبی را تدوین کنند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: پیشنهادات و ارکان برنامه‌های آینده همه تبیین شده و راهکارهای آن آماده و کارشناسی شده است که حداقل 16 سند کاربردی در این حوزه وجود دارد که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است اما هیچوقت به مرحله اجرا نرسیده است مانند سند اشتغال زنان،سیاست‌های خانواده و سیاست‌های ورزش بانوان همچنین در سطح راهبردی در تمام موضوعات مهم سند راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم.

وی ادامه داد: منشور حقوق مصونیت زنان را نیز تدوین کردیم که سند بسیار خوبی است علی رغم اینکه ممکن است کارشناسان بر آن ایراداتی را وارد کنند ولی اجرای قانونی که کمبود داشته باشد بهتر از بی‌قانونی است.

نوبخت در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده در دولت دهم سکوت کرد و به تشکر از اعضای مرکز امور زنان و خانواده بسنده کرد.

کد خبر 214915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز