شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره "نوا و نما" با هدف معرفی فرهنگ عامه در اقوام مختلف ایرانی در استان‌ها با رویکردی جدید هر شب ساعت 23 به مدت یک ساعت از شبکه شما روی آنتن می‌رود.

موسیقی

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه شما هر دو شب یک بار یک ساعت از جدول پخش خود را به یکی از شبکه‌های استانی اختصاص می‌دهد تا آنها بتوانند در یک برنامه زنده، توانایی‌های مختلف استان خود را از نظر تاریخی، فرهنگی، گردشگری، موسیقی و... در معرض دید ایرانیان قرار دهند.

این برنامه با نام "نوا و نما" آیتم‌های متنوعی نظیر موسیقی زنده، اجرای تصنیف محلی به صورت پلی بک، نمایش آیینی، تک نوازی، موسیقی و بخش‌هایی زیبا از جذابیت‌های طبیعی گردشگری و معرفی شهرها و امکانات و صنایع دستی و سوغات مناطق مختلف هر استان را شامل می‌شود.

همچنین محوریت این برنامه در سری جدید معرفی لباس‌های محلی و بومی زنان و مردان و ساکنان هر استان و اقوام مختلف و دکور و فضای سنتی اجرای برنامه با نمادهای فرهنگی و قابلیت‌های صنایع دستی استان‌های کشور است و در مجموعه سری جدید برنامه در هرشب رنگ و پوشش و فضای محلی برنامه هر استان از سوی مجری به مسابقه و نظرسنجی گذاشته می‌شود.

در پایان شب دوم نوبت هر استان جوایزی نیز از سوی برنامه به برندگان مسابقه نظر سنجی به رسم یادبود در نظر گرفته و برای اهدا اعلام می‌شود. بر اساس آرا ارسالی از سوی بینندگان این برنامه در اغلب نظرسنجی‌ها گزینه بسیار زیبا با 90% آراء رتبه نخستین مسابقه را از آن خود کرده که این بیانگر علاقه مخاطبان این شبکه به تماشای برنامه‌های محلی و سنتی اقوام مختلف ایرانی در جهت شناخت و پرداختن به آداب و رسوم اصیل ایرانی است.

برنامه "نوا و نما" با پخش موسیقی‌های فولکلور این فرصت را فراهم می‌آورد که مردم سایر مناطق و سرتاسر ایران با این موسیقی‌ها بیشتر آشنا شوند و به معرفی هرچه بهتر نواهای سنتی بخش‌های مختلف ایران می‌پردازد.

این برنامه در مناسبات مختلف ملی، مذهبی و دینی نیز با رویکردی مناسبتی از شبکه شما پخش می‌شود.

کد خبر 214741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز