شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

شهرام ناظری از خوانندگان مطرح کشورمان و از معدود کسانی که درباره شاهنامه فردوسی فعالیت منسجمی داشته است به مهر گفت: اینکه بگوییم هنرمند دیگری نتوانسته در عرصه شاهنامه فعالیت خوبی داشته باشد آنچنان که باید زیبا نیست.

شهرام ناظری

البته تعدادی از هنرمندان فعال حوزه موسیقی در یکصد سال گذشته علاقه‌ای به‌کار روی شاهنامه فردوسی نشان نداده‌اند و ما نمونه بارزی از موسیقی‌دانان برجسته و یا خواننده‌ای که روی شاهنامه کار کرده باشد، نداشتیم. ناظری خاطرنشان کرد: در این چند سال به هر صورتی که شده تلاش کردم به سهم خود شاهنامه فردوسی را با موسیقی معرفی کنم و این نتیجه تشریک مساعی ما با نهادها و بنیادهای مختلف درباره شاهنامه است.

اما آنچه در این میان مهم است ادامه راه از اینجا به بعد است که مستلزم حمایت‌های بیشتر از جانب تمامی ارگان‌های فرهنگی است که این بار باید به‌صورت جدی دور هم جمع شوند و جلسات ویژه‌ای را برگزار کنند که نام فردوسی و شاهنامه بیشتر از اینها مطرح شود. این خواننده پرآوازه موسیقی ایران در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: اگر بخواهیم با همین شیوه به حرکت خود در مسیر معرفی شاهنامه قدم برداریم بدون تردید یک حرکت درجاست که راه به‌جایی نمی‌برد.

کد خبر 214631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز