همشهری‌آنلاین: رئیس‌ پارلمان کویت اعلام کرد به او خبر داده‌اند به‌دلیل استعفای وزرا، دولت در نشست چهارشنبه 25 اردیبهشت نیز حضور نخواهد داشت و به همین دلیل جلسه امروز برگزار نمی‌شود.

kuwait

همه وزرای کویت به غیر از یک نفر اعضای غیر انتخابی پارلمان هستند و برای این‌که نشست پارلمان برگزار شود باید دست کم یکی از وزیران در آن حضور داشته باشد.

 به دنبال ارائه پیشنهادی از سوی نمایندگان برای پرسش از دو نفر از وزیران درباره جریمه‌ای که به یک شرکت آمریکایی پرداخت شده است،جلسه روز سه‌نشبه پارلمان نیز به دلیل تحریم آن از سوی کابینه،تشکیل نشد.

هنوز مشخص نیست که آیا جابر مبارک الصباح، نخست وزیر کویت، که از اعضای خاندان سلطنتی است، استعفای وزیران را به امیر کویت ارائه کرده است یا خیر.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس قانون دولت فقط زمانی می‌تواند استعفا بدهد که نخست‌وزیر استعفای خود و استعفای وزیران را به امیر کویت تسلیم کند و حرف آخر را امیر کویت می‌زند.

البته وزیر دادگستری،اوقاف و امور اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفته‌است به دلیل همراهی گروهی از بوسنی نمی‌تواند در نشست چهارشنبه شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری کویت،کونا،از سوی دیگر علی الراشد، رئیس پارلمان نیز مستقیما به بایکوت مجلس از سوی وزرا اشاره نکرده و گفته آنها پیغام داده‌اند که در جلسه روز چهارشنبه نمی‌تواند حضور داشته باشند اما در پاسخ به این سوال که آیا این با پرسش نمایندگان از دو وزیر ارتباطی دارد، افزود: ما کار خودمان را می‌کنیم آنها هم می‌توانند از حق قانونی خودشان استفاده کنند.

کد خبر 214295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز